طوفان الاقصی| مخالفت تل‌آویو با بخش عمده درخواست‌های حماس برای آتش‌بس / هدف قرار گرفتن پایگاه اشغالگران آمریکایی در شرق دیرالزور

رژیم صهیونیستی پاسخ خود به بیانیه حماس در مورد چارچوب توافق پیشنهادی برای مبادله اسرا را به قطر و مصر تحویل داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، حزب الله لبنان بامداد امروز جمعه در پاسخ به اقدامات رژیم اسرائیل در جنوب این کشور اراضی اشغالی فلسطین را با ده‌ها موشک و راکت هدف قرار داد و همین مسئله باعث فعال شدن آژیرهای هشدار در امتداد مرزهای فلسطین اشغالی شود.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| شهادت ۱۴ فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی در بمباران رفح / زلنسکی فرمانده ارتش اوکراین را رسما برکنار کرد

مهمترین تحولات صدو بیست و ششمین روز عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

تظاهرات همبستگی با ملت فلسطین در «صعده» یمن

مردم صعده یمن همچون هفته‌های گذشته این هفته نیز با شعار "ایستادگی با غزه تا پیروزی" به خیابان‌ها می‌آیند.

هاآرتص: سفر بلینکن عمق اختلاف با نتانیاهو را آشکار کرد

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی گزارش داد که سفر بلینکن عمق اختلاف با نتانیاهو و بی اعتمادی دولت آمریکا در قبال وی را نشان داد.

شهادت ۲ فلسطینی به ضرب گلوله تک‌تیراندازان اسرائیلی در خان یونس

منابع محلی فلسطینی گزارش دادند، یک فرد سالخورده و یک جوان فلسطینی در محوطه بیمارستان ناصر در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه به ضرب گلوله تک‌تیراندازان اسرائیلی به شهادت رسیدند.

درگیری مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در غرب غزه

منابع خبری از درگیری شدید مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر صهیونیست در محله الرمال و الشیخ عجلین در غرب نوار غزه خبر دادند.

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند رییس بخش حماس در اداره تحقیقات سازمان امنیت و اطلاعات ارتش اسرائیل (امان) به دلیل قصور در جریان عملیات طوفان الاقصی در روز ۷ اکتبر استعفا داد.

این نخستین استعفای یک مقام ارشد اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل از زمان عملیات مزبور تا به امروز به شمار می رود.

تخریب کامل یک ساختمان بر روی نظامیان صهیونیست در غزه

منابع صهیونیستی از تخریب کامل یک ساختمان بر روی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در غرب غزه خبر می دهند.

هنوز از جزییات این حادثه خبری مخابره نشده است.

فعال شدن آژیرهای هشدار در شمال فلسطین اشغالی

رسانه های رژیم اسرائیل از فعال شدن آژیرهای هشدار در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر می‌دهند.

دقایقی بعد از به صدا در آمدن آژیرهای هشدار در شمال فلسطین اشغالی، رسانه های لبنان از اقدام مقاومت اسلامی این کشور در شلیک ۳۰ موشک و راکت به شمال اراضی فلسطین اشغالی خبر دادند.

پایگاه‌های رژیم صهیونیستی زیر آتش حملات حزب الله لبنان

به نقل از المنار، مقاومت اسلامی حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌های جداگانه از حمله به پنج پایگاه رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در دو مورد از این بیانیه‌ها آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلاور و شریف آن، مجاهدان مقاومت اسلامی، ساعت ۱۵:۱۰ و ۱۵:۳۰ بعدازظهر امروز جمعه به وقت محلی، تجهیزات جاسوسی دشمن را در دو پایگاه «الرمتا» در مزارع اشغالی شبعا و «المالکیه» با سلاح مناسب هدف قرار داده و خسارت‌های مستقیمی را به آن وارد کردند.

حزب الله لبنان در سه بیانیه دیگر اعلام کرد: ساعت ۱۵:۳۰ و ۱۶:۰۰ و ۱۴:۳۵ بعدازظهر امروز جمعه به وقت محلی، پایگاه‌های «زبدین»، «المالکیه» و «بیاض بلیدا» را با سلاح موشکی و به صورت مستقیم هدف قرار داده است.

گفت‌وگوی وزرای جنگ آمریکا و اسرائیل درباره برنامه‌ریزی برای غزه پس از جنگ

لوید جی آستین، وزیر دفاع آمریکا با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مورد برنامه‌ریزی پس از جنگ برای غزه، نیاز به افزایش کمک های بشردوستانه برای غیرنظامیان فلسطینی در غزه و تلاش برای ایجاد ثبات در کرانه باختری گفت‌وگو کرد.

آستین، در حالی که رژیم صهیونیستی عملیات خود را علیه حماس انجام می دهد، بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان تاکید کرد.

آستین و گالانت درباره واکنش ایالات متحده به حملات علیه نیروهای آمریکایی توسط نیروهای مسلح یمن هم گفت‌وگو کردند.

 هیات حقوق بشر سازمان ملل: حمله اسرائیل به بیمارستان کرانه باختری احتمالا جنایت جنگی است

در حمله مخفیانه نیروهای اسرائیل به بیمارستانی در کرانه باختری اشغالی در ماه ژانویه، سربازانی که لباس غیرنظامیان و کارکنان پزشکی به تن داشتند، وارد بیمارستانی در جنین شدند و سه نفر را به ضرب گلوله کشتند.

اسرائیل ادعا کرده که این حمله مخفیانه یک «گروه تروریستی» را هدف قرار داده است اما یکی از کشته شدگان، یک بیمار در حال درمان در این مرکز بود. افرادی که تحت درمان پزشکی قرار می گیرند، حتی نظامیان سابق را نمی‌توان هدف حمله قرار داد.

هیات کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل گفت: «در سرزمین‌های اشغالی تحت کنترل اسرائیل، خارج از درگیری فعال، [نیروهای اسرائیلی] تنها در صورتی می‌توانند از زور استفاده کنند که از تهدید قریب‌الوقوع جانی یا آسیب جدی جلوگیری کنند».

هیات حقوق بشر سازمان ملل: حمله اسرائیل به بیمارستان کرانه باختری احتمالا جنایت جنگی است

فیلم‌های دوربین‌های مداربسته از این عملیات نشان می‌دهد که سربازان اسرائیلی از یک تخت نوزاد و یک ویلچر به عنوان تکیه‌گاه استفاده می‌کنند.

 گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از هفتم اکتبر شمار شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۷۰۸ نفر و مجروحان به ۶۷ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.

هلاکت ۷ نظامی صهیونیست در خان‌یونس/ شهادت ۹ فلسطینی در غزه

رزمندگان گردان‌های قسام هفت نظامی اشغالگر رژیم صهیونیستی را در شرق خان‌یونس از فاصله نزدیک از پا درآوردند.

بر اساس این گزارش، رزمندگان گردان‌های قسام یک بمب ضدنفر را در میان گروهی از نظامیان اشغالگر صهیونیست در منطقه «عبسان» در شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه منفجر کرده و ۷ نظامی صهیونیست را از فاصله صفر از پا درآوردند و به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشتند.

گردان‌های قسام همچنین اعلام کرد که نظامیان اشغالگر را در منطقه الکتیبه در غرب شهر غزه یا گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند.

خبرنگار الجزیره هم اعلام کرد که ۹ فلسطینی در جنوب غرب غزه به ضرب گلوله تک‌تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و به بیمارستان المعمدانی انتقال داده شدند.

۱۱ نفر نیز در این منطقه به ضرب گلوله تک‌تیراندازان صهیونیست زخمی شدند.

مخالفت تل‌آویو با بخش عمده درخواست‌های حماس برای آتش‌بس

پایگاه خبری عبری زبان «والا» به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم پاسخ خود به بیانیه حماس در مورد چارچوب توافق پیشنهادی برای مبادله اسرا را به قطر و مصر تحویل داد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی با بخش عمده ملاحظات حماس در مورد چارچوب توافق پیشنهادی مخالفت کرده اما گفته آماده مذاکرات بر اساس طرح نشست پاریس است.

همچنین رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حاضر نیست در مرحله نخست، نیروهای خود را از نوار غزه خارج کند و اجازه بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال این باریکه را بدهد.

پایگاه خبری والا به نقل از این مقام صهیونیست افزود که تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی با طرف‌های واسطه قطری و مصری در تماس است تا نقاط اختلافی حل و فصل شده و زمینه برای ورود به مذاکرات جدی فراهم شود.

رژیم صهیونیستی همچنین به طرف‌های واسطه ابلاغ کرده که درخواست حماس را در مورد مسجد الاقصی و وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم نمی‌پذیرد.

رژیم صهیونیستی همچنین با تعداد اسرای فلسطینی که قرار است در مقابل اسرای اسرائیلی آزاد شوند، مخالفت و به طرف‌های واسطه ابلاغ کرده که در جریان مذاکرات در مورد مبادله اسرا، مخالف رسیدگی به موضوع لغو محاصره غزه است، اما حاضر است که عقب‌نشینی از مراکز شهرها را در نوار غزه بررسی کند.

رژیم صهیونیستی همچنین به واسطه‌ها ابلاغ کرده است که پس از پایان اجرای توافق، به توقف جنگ پایبند نخواهد بود.

هدف قرار گرفتن پایگاه اشغالگران آمریکایی در شرق دیرالزور

منابع خبری از هدف قرار گرفتن پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان گازی کونیکو در شرق دیرالزور سوریه خبر دادند.

به گفته این منابع، این پایگاه اشغالگران با موشک هدف قرار گرفته است.

مقاومت اسلامی عراق بارها در حمایت از مردم مظلوم غزه و پاسخ به جنایات مستمر اشغالگران قدس، پایگاههای غیرقانونی آمریکا در عراق و سوریه را به سبب همدستی و شراکت آشکار این کشور در جنایات و کشتار علیه مردم غزه هدف قرار داده است.

کد خبر: 1219477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =