تحویل ۳۵ هزار قطعه زمین به خانواده های سه فرزند بیشتر

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۵ هزار قطعه زمین به خانواده‌های سه فرزند و بیشتر در قالب سه پویش در حوزه جوانی جمعیت تحویل شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهرداد بذرپاش روز شنبه در مراسم جشن حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان قزوین افزود: برنامه دولت این است که این رقم به نزدیک ۷۰ هزار قطعه زمین برسد.

بیشتر بخوانید:

بذرپاش: مجوز ایرلاین‌های متخلف لغو خواهد شد

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم به معنی واقعی کلمه به خانواده و ازدواج جوانان اعتقاد دارد و همه ظرفیت‌ها را به کار گرفته تا بتواند به تامین مسکن خانواده‌ها بپردازد.

بذرپاش با بیان اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید به یک جریان تبدیل شود، تصریح کرد: واگذاری مسکن فقط به خانواده‌ها و جوانی جمعیت خلاصه نمی‌شود، بلکه اعضای هیئت علمی دانشگاه، فراجا، سپاه، نیروهای مسلح، اساتید و خوابگاه‌های دانشجویی نیز در کنار آن قرار خواهند گرفت.

این مسوول ادامه داد: خوشبختانه نهضت واگذاری اراضی روستایی به تعداد ۵۰۰ هزار قطعه در دستور کار دولت قرار دارد که در همین استان قزوین آماده سازی ۲۶ هزار هکتار آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن دولت فقط به دنبال ساخت و ساز نیست و پیگیر توسعه کارهای فرهنگی و روبنایی است.

۳۰ تا ۷۰ درصد هزینه سبد خانوار به مسکن اختصاص دارد

فاطمه محمد بیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در این برنامه اظهار داشت: امروز استان قزوین به پایلوت طرح‌های مسکن کشور تبدیل شده که در سفر وزیر راه و شهرسازی به این استان شاهد تعداد بالایی از واگذاری مسکن در طرح نهضت ملی مسکن، حل مشکلات تعاونی‌ها و اراضی عظیمیه بودیم.

وی اضافه کرد: واگذاری مسکن به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر از عمده اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بود که لبخند رضایت را بر لبان رهبر معظم انقلاب نشاند.

منازلی که امروز در شهرک مهرگان در قالب طرح نهضت ملی مسکن به خانواده تحویل شد به لحاظ دو طبقه بودن و داشتن حیاط از الگوهای ایرانی اسلامی است که باید استمرار یابد.

این نماینده بیان کرد: ۳۰ تا ۷۰ درصد هزینه خانوار به مسکن تعلق دارد که اهدای این منازل مسکونی فتح بزرگی است که خانواده ایرانی را توسعه داده و کانون آن را تقویت می‌کند.

دستور وزیر برای افزودن ۲ هزار هکتار زمین به ساخت و ساز در شمال قزوین

لطف الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مدرسه شورای اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی امروز در سفر به استان قزوین علاوه بر حل مشکلات عظیمیه دستور داد که ۲ تا سه هزار هکتار زمین در بالای اتوبان برای ساخت و ساز مسکن لحاظ شود.

وی اضافه کرد: با ساخت و ساز مسکن در اراضی عظیمیه دلالان زمین عقب نشینی خواهند کرد و شاهد رونق مسکن خواهیم بود.

سیاهکلی بیان کرد: مجلس یازدهم طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تصویب کرد تا مردم دغدغه مسکن نداشته باشند که نشان از یک تصمیم انقلابی است.

در پایان این مراسم آیین نمادین واگذاری ۱۱۱۹ زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند بیشتر با حضور تعدادی از این خانواده‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =