۱۴۰ هزار قلم داروی دست‌ساز و غیرمجاز کشف و ضبط شد

رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کشف و ضبط ۱۴۲ هزار و ۸۹۴ قلم داروی دست‌ساز و غیرمجاز به همت کارشناسان این معاونت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جواد دانای باغکی، اظهار داشت: در راستای سلسله بازدیدهای روزانه این اداره و در پی گزارشات و شکایات مردمی مبنی بر فعالیت فردی در زمینه تولید و توزیع داروهای دست‌ساز و غیرمجاز در یکی از خیابان‌های منتهی به بلوار وکیل‌آباد شهر مشهد، بلافاصله کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه با همراهی بازرسان پلیس نظارت بر اماکن عمومی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت در محل حضور یافته و انبار داروهای غیرمجاز شناسایی و طبق قانون داروهای دست‌ساز و غیرمجاز جمع‌آوری و ضبط شد.

بیشتر بخوانید

مردم نگران تامین شیرخشک نباشند

وی خاطرنشان کرد: متعاقب آن پرونده تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: داروخانه‌های دارای مجوز معتبر، تنها محل مجاز خرید دارو، مکمل و داروهای طبیعی است.

دانای باغکی از عموم مردم خواست تا در صورت داشتن اخبار و اطلاعات مبنی بر تولید و توزیع غیرمجاز هرگونه فرآورده سلامت محور اعم از غذایی، خوراکی و آشامیدنی، گیاهی، دارویی و مکمل، تجهیزات و ملزومات پزشکی و همچنین داشتن هرگونه سوال و شکایت در حوزه‌های مذکور با سامانه ملی وزارت بهداشت با شماره ۱۹۰ (ابتدا کد ۳ و سپس کدهای حوزه مربوطه) تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =