احتمال حذف وام شهریه وزارت علوم در نیمسال دوم/ ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان پرداخت شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: اگر بودجه وام شهریه توسط مجلس تصویب نشود و سازمان برنامه‌وبودجه آن را پرداخت نکند، این وام از ترم دوم سال تحصیلی جاری حذف خواهد شد.

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از پرداخت وام شهریه نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به دانشجویان خبر داد و گفت: این وام به تمام متقاضیانی که در سامانه ثبت نام کرده‌ بودند، پرداخت شده است. هیچ دانشجویی از دریافت این تسهیلات از قلم نیافتاده است.

بیشتر بخوانید:

موافقت مجلس با اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق‌های رفاه دانشجویی

وی با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم حدود ۱۰۰ میلیارد تومان وام شهریه به دانشجویان پرداخت کرده است، گفت: مبلغ مورد نیاز این وام‌ از ردیف بودجه‌های دیگر صندوق تامین شده تا مشکلات دانشجویان برطرف شود.

گنجی با اشاره به مشکل عدم تامین بودجه و پرداخت مبلغ مورد نیاز برای وام شهریه دانشجویان توسط سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: این سازمان هنوز بودجه لازم را تامین نکرده است. در نتیجه هیچ مبلغی نیز به حساب صندوق واریز نشده است. البته این سازمان وعده داده که تا آخر بهمن ماه بودجه مورد نیاز را به صندوق پرداخت کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بنابراین ما بر اساس وعده این سازمان، بودجه وام شهریه را از ردیف بودجه‌های دیگر تامین و پرداخت کرده‌ایم.

وی درباره راهکارهای جلوگیری از بروز مشکلات تامین بودجه برای پرداخت وام شهریه عنوان کرد: هم اکنون لایحه بوجه ۱۴۰۳ در مرحله بررسی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. اگر بودجه وام شهریه در این لایحه به تصویب برسد و سازمان برنامه و بودجه موظف به تامین بودجه شود؛ صندوق رفاه دانشجویان نیز این وام را به دانشجویان پرداخت می‌کند. در غیر اینصورت وام شهریه حذف خواهد شد.

آخرین وضعیت ثبت ‌نام وام‌های دانشجویی

گنجی درباره آغاز ثبت نام وام‌های دانشجوی برای ترم دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ مطرح کرد: ثبت نام وام تحصیلی از ابتدای اسفندماه آغاز می‌شود و تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت. همچنین ثبت نام وام‌های ودیعه مسکن و ضروری نیز از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان خاطرنشان کرد: فعلا شرایط و تاریخ ثبت نام وام شهریه را بخشنامه نکرده‌ایم. تا تکلیف آن توسط مجلس و سازمان برنامه و بودجه مشخص شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =