حضور پرشور مردم شهرکرد در راهپیمایی ۲۲ بهمن

مردم شهرکرد با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بار دیگر مهری بر پرونده ثابت‌قدمی و وفاداری خویش نسبت به نظام و انقلاب جمهوری اسلامی ایران زدند و تلاش دشمنان برای نفوذ به این کشور را خنثی کردند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، راهپیمایی ۲۲ بهمن بمناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور پرشکوه مردم در شهرکرد برگزار شد.

این برنامه با حضور مردم و مسئولان استانی از میدان بسیج تا مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد که سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان میهمان ویژه، پس از هم‌قدمی با مردم شهرکرد، در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) به سخنرانی پرداخت.

مردم شهرکرد با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بار دیگر مهری بر پرونده ثابت‌قدمی و وفاداری خویش نسبت به نظام و انقلاب جمهوری اسلامی ایران زدند و تلاش دشمنان برای نفوذ به این کشور پر افتخار را خنثی کردند.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع مردم شهرکرد ضمن تبریک به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تشکر از حضور باشکوه مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: دهه فجر امسال مقارن با عید بزرگ مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) بود و بعثت، هدیه خداوند بر عالم بشریت و هدایت‌گر انسان از ظلمت به نور است.

وی افزود: امت ایران اسلامی در ادامه مسیر انقلاب، بستر تداوم آن‌ را در جهان سراسر ظلم فراهم کردند و در طول چهار و نیم دهه که از عمر انقلاب می‌گذرد، این امت خداجو، همواره در صف اول بودند؛ آنان همواره در جبهه‌های مختلف از جبهه جهاد علیه استکبار تا خودکفایی و نیز در فتح قله‌های دانش مبارزه کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن‌ماه، روز پایان وابستگی به بیگانگان و رها شدن از اسارت بود، بیان کرد: امام خمینی(ره) در ابتدای رهبری انقلاب اسلامی، مردم را به دو رکن اساسی یعنی استقلال و آزادی بشارت دادند که استقلال جمهوری اسلامی ایران از یوغ بیگانگان، امروز در کمتر کشوری قابل مشاهده است.

مرتضوی با بیان اینکه ۲۲ بهمن‌ماه نماد اتحاد و انسجام ملی در مقابل اراده جهانیان است، تأکید کرد: بر کسی پوشیده نیست که جهان استکبار از شرق تا غرب همواره پشتیبان نظام ستمشاهی بودند؛ اما انقلاب آمد و بساط استکبار را در هم پیچید؛ به برکت این انقلاب، امروز حضور پرشور ملت ایران را در عرصه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم و این انقلاب نه فقط در جغرافیای ایران اسلامی بلکه در تمامی جوامع بشری تأثیرگذار است.

ایشان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی قطب‌های قدرت را بازتعریف و نظریه‌ای به نام عدالت اجتماعی را ذیل نظریه حکومت دینی و ولایت فقیه، پیاده‌سازی کرد. انقلاب اسلامی ایران باعث شد تا دیگر نه انقلابی با تفکر مارکسیستی و نه اندیشه لیبرالیست به وقوع بپیوندد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن اشاره به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران، گفت: از زمان شکل‌گیری نظام انقلاب اسلامی در ایران تا کنون، به‌طور میانگین هر ساله یک انتخابات در کشور برگزار شده است، افزایش سن امید به زندگی، افزایش پوشش تحصیلات تکمیلی، انجام سخت‌ترین جراحی‌ها و درمان‌های پیشرفته در اقصی نقاط ایران اسلامی، افزایش توان دفاعی و صنعت فضایی به اذعان دوست و دشمن، پیشرفت‌ها در علوم و صادرات دانش، صنایع سنگین و فراسنگین، پرتاب ماهواره‌ها به فضا، از جمله افتخارات نظام اسلامی است.

مرتضوی با تأکید بر این که انتخابات مظهر جمهوریت نظامی اسلامی است، افزود: حماسه حضور مردم در راهپیمایی امروز ۲۲ بهمن نیازمند یک حلقه مکمل، یعنی حماسه ۱۱ اسفند و مشارکت پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است. در ابتدای انقلاب وقتی اندیشه‌های گوناگون در داخل و خارج به دنبال ارائه و تحمیل نظر در خصوص تشکیل حکومت بودند، امام راحل(ره) قائل به حکومت جمهوری اسلامی بودند؛ نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.


این مقام دولتی اشاره کرد: جمهوری اسلامی حق مردم است و چهار راهبرد مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت می‌بایست در این عرصه مهم سیاسی مورد توجه قرار گیرد؛ بستر مشارکت به فضل الهی فراهم شده است و در این راستا، وزارت کشور و کلیه دستگاه‌های اجرایی و شورای نگهبان، حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام بوده و با تمام قدرت، پای کار هستند.

سید صولت مرتضوی اظهار کرد: در انتخابات پیش‌رو برای مجلس، به ازای هر کرسی ۵۰ نفر با هم رقابت می‌کنند و نظیر این را در هیچ جای دنیا، حتی در کشورهایی که خود را مهد تمدن می‌دانند، سراغ نداریم؛ بنابراین، بستر رقابت سالم، مهیاست.


وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در انتهای سخنرانی خویش تأکید کرد: انتخابات حق‌الناس است و دولت جمهوری اسلامی به عنوان مجری انتخابات، تا پای جان، در جهت فراهم نمودن سلامت و درستی انتخابات، تلاش و ایستادگی می‌کند. امروز به فضل الهی، مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت انتخابات یک امر مردم‌پایه است و مردم همچنان، در میدان حضور دارند که نمونه آن را امروز در حماسه حضور اهالی شهیدپرور، انقلابی و ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری مشاهده کردیم و شرمنده کرامت آنان هستیم.

خبرنگار: یزدان یزدانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1219893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =