پرتاب ماهواره‌های خارجی تا ۲ سال آینده از پایگاه‌های ایرانی

وزیر ارتباطات گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا ۲ سال آینده ماهواره کشورهای دیگر را نیز توسط ماهواره‌برهای ایرانی و از پایگاه پرتاب ایرانی در مدار قرار دهیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عیسی زارع‌پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه صنعت فضایی کشور به ریل پیشرفت پرشتاب خود بازگشته، گفت: در طول بیش از ۲ سال گذشته در حوزه فضایی شاهد تحولات بزرگی بودیم، به گونه‌ای که در این ۲ سال به اندازه ۱۰ سال پیش از آن رویداد فضایی و پرتاب داشتیم.

بیشتر بخوانید:

آخرین خبر از سیگنال‌های ماهواره مهدا / جزئیات جدید از ماهواره ناهید ۲ منتشر شد

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که صنعت فضایی کشورمان را به نقطه‌ای برسانیم که با اطمینان خاطر ماهواره بقیه کشورها را از ایستگاه‌های پرتاب ایرانی به فضا بفرستیم، گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا ۲ سال آینده ماهواره کشورهای دیگر را نیز توسط ماهواره‌برهای ایرانی و از پایگاه پرتاب ایرانی در مدار قرار دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشورمان در صنعت فضایی، ادامه داد: در حوزه ساخت ماهواره‌های تصویربرداری و سنجشی خودکفا هستیم و در حال کار بر روی افزایش دقت ماهواره‌های ایرانی هستیم.

زارع‌پور گفت: پرتابگرهای ایرانی امکان پرتاب ماهواره‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلویی را دارا هستند، ما ایستگاه پرتاب ماهواره و ایستگاه‌های زمینی دریافت سیگنال‌های ماهواره را نیز دارا هستیم. همه اینها نشان می‌دهد که کاربردهای صنعت فضایی در کشورمان بومی شده است چراکه در حال استفاده از چرخه کامل صنعت و فناوری فضایی برای بهبود سطح زندگی مردم عزیزمان در بخش‌های گوناگون هستیم.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه کشور نیازمند توسعه صنعت فضایی در بخش‌های مختلف است، افزود: به عنوان مثال پرتابگر ایرانی تا ۷۵۰ کیلومتری پرتاب انجام می‌دهد و با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش دانشمندان ما، به فضل الهی طی برنامه پنج ساله به لایه ژئو نیز دست پیدا خواهیم کرد.

وی گفت: ماهواره‌های متعددی در دست پرتاب داریم که با اتفاقات خوب اخیری که افتاد و پرتابگرهای ما تثبیت شدند، ان‌شاءالله با اطمینان خاطر، ماهواره‌های ساخت جمهوری اسلامی ایران را یکی پس از دیگری در مدار قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =