سرلشکر رشید: اقدامات نیروهای مسلح از یک قاعده اساسی پیروی می‌کند

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا(ص) گفت: اقدامات نیروهای مسلح از یک قاعده اساسی پیروی می‌کند و آنهم آمادگی برای جنگ احتمالی آینده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا(ص) در «همایش تخصصی بهداری رزمی در جنگ‌های آینده» در جمع فرماندهان نیروهای مسلح و پزشکان اظهار داشت: ملت شریف ایران در یوم الله ۲۲ بهمن با راهپیمایی گسترده و باشکوه خود، یک حماسه دیگر را خلق کردند. میلیون‌ها نفر از ملت بزرگ ایران به صحنه آمدند و در یک حرکت سرنوشت‌ساز، فضای غبار آلودی را که طی ماه‌ها، رسانه‌های معاند با ده‌ها هزار دروغ ساخته بودند این فضا را نابود و به نفع اسلام و انقلاب و ایران عزیز تغییر دادند.

بیشتر بخوانید:

سرلشکر رشید: آماده برخورد با هر تهدیدی هستیم

وی افزود: هربار که ملت ایران خطری را نسبت به انقلاب اسلامی احساس می‌کنند، به صحنه می‌آیند و در حقیقت به همه دشمنان اعلام می‌کنند، با ما طرف هستید! این ما ملت ایران هستیم که برای حفظ دین و ایران عزیز و نظام جمهوری اسلامی ایران حاضر به هر نوع فداکاری هستیم و این بزرگترین پیام ۲۲ بهمن است. امیدواریم دولت کنونی موفق به حل مسائل و چالش‌های اجتماعی - اقتصادی بشود. به هر میزانی که ان‌شاءالله با افزایش توانمندی مدیریتی و کارآمدی دولت در پاسخ به نیازمندی و مشکلات مردم مواجه بشویم به همان میزان، پیوستگی میان مطالبات اجتماعی - اقتصادی با مسائل سیاسی - امنیتی و هر دو با تحریک دشمنان در خارج دچار گسست خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: برگزاری انتخابات مجلس در اسفند ماه سال جاری به اعتبار ارزیابی میزان مشارکت مردم، مهم‌ترین آزمون سیاسی - اجتماعی در سال جاری است که امیدواریم انتخابات اسفند ۱۴۰۲ با مشارکت بالایی محقق شود.

سردار رشید با اشاره به ماموریت و وظایف قرارگاه مرکزی خاتم در جنگ احتمالی آینده افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همواره با نظر به تغییر ماهیت تهدیدات و منطبق با مشخصه‌های جنگ آینده، ارتقای آمادگی‌های دفاعی - تهاجمی را در دستورکار خود دارند و دشمن می‌داند که همواره تحرکات آنها را رصد می‌کنیم و آماده هستیم در صورت خطای در محاسبه و تعرض به ایران اسلامی، هزینه‌ای بیش از دستاوردها بر آنها تحمیل کنیم و اقدام تاکتیکی آن‌ها را با انتخاب زمان و مکان و همچنین استفاده از ابزار مناسب و روش‌های محاسبه نشده، به شکست راهبردی تبدیل خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: فرماندهان ما از نسل جنگ و انقلاب و فرزندان خمینی و خامنه‌ای هستند که جنگ را با جنگ آموخته‌اند و مایل نیستیم دشمن به‌دنبال آزمون اراده و قدرت ما باشد زیرا قطعاً تحمل هزینه‌های رویارویی گسترده و همه‌جانبه را نخواهد داشت، بنابراین باورپذیری قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دشمن حتماً هزینه کمتری را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: اقدامات نیروهای مسلح از یک قاعده اساسی پیروی می‌کند و آنهم آمادگی برای جنگ احتمالی آینده است و هر زمان ما برای جنگ احتمالی آینده آماده باشیم صلح و امنیت بر قرار است و این درسی است که از دفاع مقدس و تهدیدات پس از آن یاد گرفتیم. ما آموخته ایم که اگر قدرت نداشته باشیم مورد تهاجم قرار می‌گیریم بنابر این قدرت تهاجمی نیروهای مسلح را افزایش داده‌ایم تا از موجودیت ملت ایران در مقابل تهدیدات دفاع کنیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا(ص) تاکید کرد: در طی چهار دهه گذشته بیش از ۱۷ جنگ در منطقه اتفاق افتاده است ولی ما از جنگ استقبال نکردیم اما در برار هر تجاوزی می‌ایستیم و دشمن را ناکام خواهیم گذاشت. ملت شریف ایران به دلیل انسجام روحی و معنوی نیازی به تهدید و جنگ با هیچ کشوری ندارند و تاریخ ۴۵ سال گذشته به این معنا است که دفاع در برابر هر تهدیدی خط اصلی نیروهای مسلح ما است.

رشید ادامه داد: تجربیات دفاع مقدس باید برای کسانیکه که منافع ملت ایران را تهدید می‌کنند هشدار آمیز باشد در غیر این صورت در عمل با پذیرش هزینه‌های محاسبه نشده روبرو می‌شوند.

وی با بیان اینکه قدرتهای سلطه‌گر هیچ قدرتی را به رسمیت نمی‌شناسند مگر آنکه چالش با آن هزینه‌ای بیش از منافعش داشته باشد، گفت: ملت ایران برای ادامه بقا و موجودیت خود یا باید در برابر سلطه‌گران تسلیم شود یا برای حیات خود دشواری‌ها را تحمل کند و قدرت تهاجمی خود را افزایش دهد.

رشید در ادامه به راهبردها و نقش و وظایف چهارگانه طب رزمی در جنگ متأثر از تجربه هشت سال دفاع مقدس و جنگ‌های جاری طی سه دهه‌ی گذشته در سطح منطقه، شامل: ۱- رسیدگی و درمان مجروحان در صحنه نبرد (قبل از انتقال به سامانه‌های جراحی سیار و بیمارستان‌های صحرایی) ۲- ایجاد ظرفیت‌های بهداشتی درمانی در خطوط نبرد ۳- طراحی یک زنجیره امداد و انتقال مناسب و کارآمد با بکارگیری همه امکانات کشوری و لشکری ۴- ایجاد ظرفیت برای مقابله با بیوتروریسم در صحنه نبرد آینده، پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =