دانشگاه آزاد ۱۰۰ هزار مسکن دانشگاهی می‌سازد/ راه‌اندازی کارگاه‌های تربیت نیروی انسانی برای معماری اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را در دست اقدام دارد که از این میزان ۵۰ هزار واحد برای واگذاری به اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه و ۵۰ هزار واحد دیگر نیز بر اساس سیاست‌های وزارت مسکن و شهرسازی واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن دانشگاهیان و در شورای عالی مسکن که با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورای عالی مسکن برگزار شد؛ اظهار کرد: امروز نقطه عطف رسیدگی به موضوع معیشت اعضای هیأت علمی است که در دولت مردمی به نیکی پیگیری شده و دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان کنشگر فعال در عرصه آموزش عالی، ۵۰ هزار مسکن برای اعضای هیأت علمی و کارکنان تدارک دیده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در طرح مسکن اعضای هیأت علمی و کارکنان خود، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را تدارک دیده که ۵۰ هزار واحد مسکونی ویژه اعضای هیأت علمی و کارکنان این دانشگاه و ۵۰ هزار مسکن دیگر با سیاست‌های وزارت مسکن و شهرسازی ساخته خواهد شد. کارهای اولیه ساخت ۱۰۰ هزار مسکن در ۱۰ استان در حال حاضر انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

گردشگری سلامت وابسته به تحقق مرجعیت علمی است/ راه‌اندازی دانشکدگان فرهنگ و تمدن با «عرصه» گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی

وی ادامه داد: از این تعداد واحد مسکونی ۵۰ هزار مورد آن به اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه واگذار می‌شود و ۵۰ هزار مسکن دیگر نیز بر اساس اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی واگذار خواهد شد.

طراحی ۲۳۸۱۹ مسکن در مرحله اول

دکتر طهرانچی تصریح کرد: با توجه به اقدامات اولیه دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۰ استان کشور، ۹۵۷ هکتار زمین به میزان ۲۳ هزار و ۸۱۹ مسکن در این مرحله طراحی شده است و این برنامه به زودی به ۳۱ استان کشور تسری خواهد یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه ما در دانشگاه آزاد اسلامی فقط مسکن سازی نیست و همانطور که در تربیت پزشک ما عرصه بیمارستان را داریم؛ کارگاه‌های تربیت نیروی انسانی برای معماری اسلامی استفاده خواهد شد. این یک فرصت بی‌نظیر برای محوریت موضوع صنعت ساختمان در دانشگاه‌هاست تا کارگاه‌ها را به عنوان عرصه دانشگاه بدانند.

وی افزود: این کارگاه ها به عنوان عرصه دانشگاهی تعریف شده‌اند و تعداد ۱۲۰۰ استاد عمران دانشگاه آزاد اسلامی در کارگاه های معماری اسلامی به کار گرفته می‌شوند و آزمایشگاه های ما نیز پشتیبان خواهند بود. پروژه ساخت مسکن برای اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، یک کار تکمیلی است و صرفاً ساختن مسکن نیست، بلکه یک حرکت علمی جدید در عرصه ساختمان است. ان‌شاءالله بتوانیم تا پایان دولت سیزدهم که نگاه ویژه‌ای به نخبگان، اعضای هیأت علمی و دانشگاه‌ها دارد، این شیرینی را در کام دانشگاهیان شاهد باشیم.

ساخت ۲۳ هزار و ۸۱۹ واحد مسکونی در دانشگاه آزاد اسلامی هدف‌گذاری شده است

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در این جلسه گفت: امروز عملیات اجرای ساخت ۶۰ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی آغاز می‌شود. در حوزه وزارت علوم، ۳۰ هزار و ۵۶۶ مسکن ویژه اعضای هیأت علمی و بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خوابگاه متأهلی و در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۹۵۷ هکتار از زمین‌های مازاد دانشگاه آزاد اسلامی به طرح مسکن اعضای هیأت علمی و کارکنان این دانشگاه اختصاص یافته است.

وی افزود: در این مرحله ساخت ۲۳ هزار و ۸۱۹ واحد مسکونی در دانشگاه آزاد اسلامی هدف‌گذاری شده و در مجموع بیش از ۱۵۰۰ هکتار زمین با ظرفیت بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی به طرح ساخت مسکن جامعه دانشگاهیان کشور اختصاص یافته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش اعظم اراضی تأمین‌شده در این طرح، زمین‌های مازاد خود دانشگاه‌هاست و این کار با توافق وزارتین علوم و بهداشت و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی انجام و نظرات رؤسای دانشگاه ها نیز اخذ شده، گفت: مسکن همواره یکی از دغدغه‌های استادان دانشگاه ها بوده و این طرح، شروع اجرای ساخت مسکن دانشگاهیان است که امیدواریم تعداد این واحدها را افزایش دهیم.

دکتر بذرپاش ساخت خوابگاه دانشجویان متأهل را تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی دانست و اظهار کرد: امیدواریم در دولت سیزدهم در این امر موفق عمل کنیم. اراضی این طرح به صورت اجاره ۹۹ ساله به اساتید واگذار می‌شود و عملاً قیمت زمین در این طرح برای استادان دانشگاه‌ها به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه با تسهیلات بانک‌ها و کمکی که دانشگاه‌ها به استادان می‌کنند و نیز آورده خود متقاضیان، هزینه ساخت تأمین می‌شود، گفت: کمیسیون ماده ۵ استان‌ها باید برگزار شده و مجوزهای تغییر کاربری این اراضی صادر شود. بخشی از این واحدها وارد فرآیند ساخت شده‌اند.

در ادامه این مراسم، دکتر محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد که به صورت مجازی حضور یافت، به ارائه گزارشی درخصوص نحوه آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن برای اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی پرداخت و گفت: امروز عملیات اجرایی ساخت ۴ هزار واحد مسکونی در ۶۰ هکتار از اراضی دانشگاه آزاد اسلامی استان آغاز خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از زحمات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در ساخت واحدهای مسکونی برای اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، ابراز امیدواری کرد در دولت مردمی سیزدهم، طعم شیرین ساخت مسکن کام دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی را شیرین کرده و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران روز به روز بیشتر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =