عیدی پایان سال نیروهای رسمی- کارگری همچنان در هاله‌ای از ابهام

با پیاده سازی سازوکارهای جدید پرداخت حقوق و مزایا از جمله حساب واحد خزانه، ظاهرا میزان عیدی برخی نیروهای مستخدم دولت با عنوان رسمی-کارگری با ابهام رو به رو شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس یک رویه معمول در پرداخت عیدی کارکنان دولت در اسفند ماه رقمی به عنوان عیدی کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی دولت پرداخت می شود. این رقم برای سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۳ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید:

عیدی مددجویان سازمان بهزیستی به کجا رسید؟

ذکر این نکته ضروری است که هم اکنون حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار نیروی شرکتی در دستگاههای مختلف اجرایی دولتی مشغول به کار هستند، بر اساس مصوبه پرداخت عیدی و همچنین ضوابط اجرایی بودجه میزان عیدی این دسته از کارکنان مانند سایر حقوق بگیران بخش خصوصی بر مبنای قانون کار و معادل ۲ ماه پایه حقوق پرداخت می گردد.

حالا و در آستانه اسفند ماه و موعد واریز عیدی کارکنان دولت برخی مدیران دستگاههای اجرایی مباحثی را در خصوص تغیییر میزان عیدی بخشی از حقوق بگیران دولتی مطرح کرده اند.

بر این اساس گروهی از کارکنان این دستگاهها که تحت عنوان رسمی- کارگری استخدام شده اند در سنوات گذشته نیز عیدی این کارکنان بر مبنای قوانین وزارت کار پرداخت شده است اما در سال جاری ظاهرا مدل پرداخت عیدی این گروه از کارکنان تغییر کرده و مقرر شده بر مبنای عیدی سایر کارمندان پرداخت شود.

گفتنی است، نیروهای رسمی- کارگری گروهی از کارمندان دولتی هستند که در سالهای قبل استخدام شده و هم اکنون تعداد قابل توجهی از این مجموعه نیروهای دولتی در استانه بازنشستگی قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =