جمهوری‌خواهان مدعی یهودستیزی دانشگاه هاروارد شدند/ احضار اطلاعاتی به کنگره آمریکا

جمهوری خواهان کنگره آمریکا بار دیگر حملات سیاسی خود را علیه آموزش عالی تشدید کرده و مدعی یهودستیزی دانشگاه هاروارد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمهوری خواهان کنگره آمریکا بار دیگر حملات سیاسی خود را علیه آموزش عالی تشدید کرده و برای اولین بار احضاریه‌ای برای انتشار گسترده داده‌ها توسط دانشگاه‌ هاروارد صادر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

لغو معافیت مالیاتی ۲ دانشگاه برتر آمریکا برای حمایت از دانشگاه‌های محروم

جمهوری خواهان در به تصویر کشیدن جهت‌گیری‌های یهودی ستیزی در دانشگاه هاروارد و دیگر دانشگاه‌های برتر تلاش می‌کنند؛ به طوری که یک ماه گذشته با تشکیل کمپین، جبهه‌ای قانونی راه انداخته و از دانشگاه هاروارد خواستند که اسنادی را ارائه کرده و جزئیات رسیدگی به شکایات در زمینه یهودی‌ستیزی را شرح دهد.

کمیته آموزش در مجلس نمایندگان جمهوری خواهان آمریکا به دنبال آن است که «کلیه گزارش‌های مربوط به اقدامات یا حوادث یهودی‌ستیزانه و اسناد و ارتباطات مرتبط» که به ژانویه 2021 بازمی‌گردد، توسط این دانشگاه جمع‌آوری شود.

ویرجینیا فاکس، رئیس کمیته آموزش مجلس نمایندگان برای صدور احضاریه، توضیحی درباره مواردی که ممکن است مفقود باشد ارائه نکرد. اما او شکایت داشت که حدود 40 درصد از مطالب ارسالی از هاروارد قبلاً در دسترس عموم بوده است.

وی بیان کرد: امیدوارم این احضاریه‌ها زنگ خطری برای دانشگاه هاروارد باشد که نفرت یهودی‌ستیزانه را در کلاس‌های درس یا محوطه دانشگاه برگزار نکند.

سخنگوی دانشگاه آیوی لیگ گفت: در حالی که احضاریه غیرقانونی بود، هاروارد به همکاری با کمیته آموزش در مجلس نمایندگان جمهوری خواهان آمریکا متعهد است و به ارائه مطالب اضافی ادامه می‌دهد، این در حالی که است که ما نگرانیم و در زمینه حفظ حریم خصوصی، ایمنی و امنیت جامعه تلاش می‌کنیم.

دانشگاه‌های آمریکا و به ویژه هاروارد هدف دیرینه افرادی بوده‌اند که آموزش پیشرفته را اغلب با جهان بینی خود ناسازگار می‌دانند. جمهوری خواهان از فرصتی که با وقوع خشونت در اسرائیل در ماه اکتبر ایجاد شد، استفاده کرده و مدعی شدند اعتراضات گسترده دانشجویان به نمایندگی از فلسطینی‌هایی که در غزه کشته می‌شوند، اساساً ماهیتی یهودی ستیزانه دارند.

نقطه اوج کمپین تا به امروز، جلسه استماع کنگره در ماه دسامبر به رهبری خانم فاکس بود، که در آن سه رئیس زن دانشگاه‌های برتر ایالات متحده بارها توسط جمهوری‌خواهان مورد انتقاد قرار گرفتند و نشانه‌هایی از همدردی با فلسطینی‌ها را در محوطه دانشگاه‌های خود محکوم کردند. این امر سریعاً منجر به استعفای دو نفر از روسای دانشگاه‌ها، الیزابت ماگیل از دانشگاه پنسیلوانیا و کلودین گی از دانشگاه هاروارد شد.

قانونگذاران و افراد دارای قدرت قول داده‌اند که این فشارها را گسترش دهند. این فشارها شامل اقداماتی مانند انتصاب متحدان خود در هیئت رئیسه دانشگاه هاروارد و استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای ایجاد اتهامات سرقت ادبی علیه مقامات ارشد دانشگاه است.

کمیته‌ای به رهبری خانم فاکس به کمپین کمک می‌کند تا اتهامات سرقت ادبی را به سلاح تبدیل کند، تاکتیکی که به استعفای پروفسور گی هم کمک کرد. هاروارد بیش از 1000 صفحه سند در مورد این موضوع به کمیته آموزش در مجلس نمایندگان جمهوری خواهان آمریکا داده است.

احضاریه‌های کنگره می‌تواند منجر به شهادت حضوری و ارائه اسناد توسط دانشگاه هاروارد شود. اگرچه دستورات قانونی نیز می‌توانند به دلایل مرتبط و نیاز در دادگاه مورد اعتراض قرار گیرند؛ اما آموزش عالی آمریکا با توجه به وابستگی شدید به قانونگذاران و صاحبان قدرت، عموماً از مبارزه با چنین حملاتی در عرصه سیاسی محتاطانه عمل کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =