وحیدی: همه آماده برگزاری انتخاباتی پر شور و انقلابی هستیم

وزیر کشور گفت: تاکنون گزارش جدی از تخلف در روند برگزاری انتخابات نداشتیم و یک یا دو مورد تخلف جزئی بود که رسیدگی شد و همه آماده برگزاری انتخاباتی پر شور و انقلابی هستیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد وحیدی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری آیین رونمایی از سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان(هدا) در جمع خبرنگاران افزود: امروز اسامی نهایی نامزدها توسط شورای نگهبان اعلام خواهد شد و داوطلبان می‌توانند در زمان قانونی مقرر تبلیغات خود را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید:

وحیدی: دورکردن مردم از مشارکت در انتخابات بزرگترین خیانت است / ۱۱۰۰ استاد دانشگاه نامزد هستند

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات، همه اقشار مختلف سیاسی با سلیقه‌های متنوع آماده شرکت در انتخابات هستند و می‌توانیم یک انتخابات و رقابت خوب و همه جانبه داشته باشیم.

وزیر کشور تاکید کرد: تاکنون ۱۵ هزار نفر تایید صلاحیت شده‌اند و ممکن است این تعداد افزایش هم داشته باشد.

وی اعلام کرد: همه سلایق، طیف‌ها و احزاب آماده حضور در صحنه باشکوه انتخابات هستند.

وحیدی در خصوص رونمایی از سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان گفت: در چارچوب الکترونیکی کردن و هوشمندسازی فرآیندها که برعهده ثبت احوال است تلاش خیلی خوبی در این سازمان شروع شده است.

وی ادامه داد: یکی از این حوزه ها بحث احراز هویت است ، احراز هویت موضوع مهمی است هم از جهت صحت و سلامت و هم افرادی که برای انجام کارهایشان نیاز دارند که هویتشان مورد تایید قرار بگیرد.

وحیدی تاکید کرد: ثبت احوال بر اساس چارچوبی که مرکز فضای مجازی مشخص کرده بود و سامانه ای تحت عنوان سامانه هدا که هویت دیجیتالی ایرانیان نام دارد می تواند با سرعت خوبی احراز هویت انجام دهد.

به میزان ۹۰ درصد از حریم خصوصی و هویت افراد محافظت می شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: با استفاده از سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان به میزان ۹۰ درصد از حریم خصوصی و هویت افراد محافظت می شود.

سید محمد امین آقا میری افزود: سامانه هویت دیجیتالی ایرانیان یکی از ارکان حفظ حریم خصوصی مردم است به دلیل اینکه فعالیت ها و سکوهای خدمات رسان توسعه پیدا کردند هویت افراد در جاهای مختلفی دائما استفاده می شود و این حجم اطلاعات که شکل می گیرد ممکن است مورد قبول و علاقه افراد نباشد.

وی دامه داد : دستورالعمل حریم خصوصی که ابلاغ شده بود به این موضوع اشاره شده بود، سامانه هدا می تواند کمک کند که این فرآیند راحت تر و با بهره وری بالاتری با حفظ حریم خصوصی مردم انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =