وزیر کشور: نسل «زد» ارتباطی با فرهنگ ایرانی ندارد

وزیر کشور گفت: دیگران می خواهند جوانان ما رو با نسل «زد» مقایسه کنند، نسل «زد» ارتباطی با فرهنگ ایرانی ندارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز با حضور در گردهمایی ۵ هزار دختر رای اولی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکزی اظهار کرد: جوان یعنی پویایی، آزادگی، ساختن آینده که در وجود شما جوانان متولور است، امروز در آستانه میلاد مهدی موعود و در روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) جشن ظهور با جنس ۱۱ اسفند پیوند خواهد خورد که در آن اراده جوانان ما یک بار دیگر در صحنه خواهد درخشید.

بیشتر بخوانید:

وحیدی: ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر از داوطلبان انتخابات تایید صلاحیت شدند

وی با اشاره به نقش جوانان در حل مسائل کشور تصریح کرد: در همه مقاطع تاریخ ایران جوانان به ویژه دختران نقش برجسته ای در تعیین سرنوشت، داشته اند و دایره تاثیرگذاری آنان فراتر از خود و برای تعیین سرنوشت یک ملت شناسایی می شود.

وحیدی بیان کرد: امروزه جوان ما از قالب فردیت خارج خواهد شد و نقش یک کنشگر سیاسی فعال به منظور تعیین هدف برای ملت را بازی خواهد کرد.

وزیر کشور تصریح کرد: این جایگاه رفیع جوان در ساختن آینده بزرگ بسیار اهمیت دارد، جوانی که در ۱۱ اسفند پای صندوق می آید و جوانان رای اولی با مطالبه‌گری می خواهند ایران را بسازند و این افراد کسانی هستند که آینده ایران به دست آنها خواهد بود.

وی افزود: این حضور پرشکوه که نشان دهنده یک جنبش سیاسی قوی در میان رای اولی هاست، بیانگر این است که نظام و کشور از آینده خوب و موفقیتی برخودار است، عرصه اجتماع، اقتصاد، ورزش و ارزش تکامل انسانی به دست همین جوانان ساخته می‌شود.

وحیدی بیان کرد: شما رای اولی‌ها باید در ۱۱ اسفند نشان دهید که جوان ایرانی در چه سطحی از فرهیختگی قرار دارد. دیگران می خواهند جوانان ما رو با نسل «زد» مقایسه کنند، نسل «زد» ارتباطی با فرهنگ ایرانی ندارد.

وی با بیان اینکه نسل زد هیچ پیام و سخنی برای جهان ندارد، افزود: نسل زد؛ یعنی بیکاری، بی مسئولیتی، فردگرایی و مادی گرایی صرف است؛ اما نسل جدید ایران این مفهوم را می رساند که با بالا رفتن ارزش و جایگاه آنها علاوه بر نسل زد، سایر نسل‌های دیگر را به لحاظ مفهوم طرد می‌کند؛ اما مستکبران عالم می‌خواهند با خام اندیشی نسل جدید ایران را نسل زد معرفی کنند.

وزیر کشور گفت: شما رای اولی ها در حال الگو سازی برای همه جوانان هستید، با توجه به ولادت حضرت علی اکبر(ع) ایشان نزدیکترین فرد به رسول الله به لحاظ اخلاق، منطق و عقلانیت بود. شما امروز به پیروی از حضرت علی اکبر(ع) و عقلانیت جوان ایرانی سرنوشت سازی می‌کند، این عقلانیت امروز باید متکی بر عقلانیت آسمانی باشد؛ نه عقلانیتی که در دست سلطه گران عالم است.

وی با بیان اینکه عقلانیت برآمده از اخلاقیات توسط جوان ایرانی به جهان عرضه خواهد شد، افزود: جوان ایرانی امروز با حضور بی‌امان خود در همه صحنه رشد و ترقی کشور می‌تواند این اخلاق را بسازد و به جهانیان ارائه دهد مشابه همان کاری که حضرت علی‌اکبر(ع) را اسوه اخلاق کرد.

وزیر کشور بیان کرد: شما نوجوانان و رای اولی‌ها راه ایمان و اخلاق، قدرت کشور را هموار خواهید کرد و با تلاش شما، مجلس قوی و ایران قوی ساخته می‌شود. شما شهروندان و جوانان قوی ان شالله روز جمعه ۱۱ اسفند به همراه خانواده و در استقبال پرشکوه همه شهدای عزیز که برای عزت ایران جانفشانی کردند، حضور خواهید یافت و شرایط جدیدی را رقم خواهید زد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =