قیمت بلیت قطار افزایش می‌یابد؟

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، گفت: بر اساس مصوبه شورای گفتگو در مجموع ۵۴ درصد به قیمت پایه بلیت‌های قطارهای ۵ ستاره در سال آینده اضافه خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، کیوان کاشفی با بیان اینکه بلیت قطارهای ۵ستاره امسال افزایش قیمت ندارد گفت: افزایش قیمت ۵۴ درصدی قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره، در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تصویب شد.

بیشتر بخوانید:

زمان پیش‌فروش بلیت‌ قطارهای تهران ـ کربلا مشخص شد

وی امشب در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این شورا؛ اظهار داشت: براساس پیشنهاد انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی مصوب شد که بلیت قطار ۵ ستاره در سال جاری افزایش قیمت نداشته باشد.

وی افزود: براساس تفاهمی در سال‌های قبل بلیت‌های قطارهای ۵ ستاره از قیمت‌گذاری معاف بودند، اما سازمان حمایت و شرکت راه‌آهن این توافق را نقض کرده و این خدمت مشمول قیمت‌گذاری شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ادامه داد: در جلسه امروز براساس پیشنهاد انجمن مصوب شد تا درخواست افزایش قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره مربوط به سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب ۲۵ درصد و ۲۹ درصد در سال آینده اعمال شود.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای گفتگو در مجموع ۵۴ درصد به قیمت پایه بلیت‌های قطارهای ۵ ستاره در سال آینده اضافه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در خصوص دستور جلسه دوم که بحث واردات داروهای دامپزشکی بود، اختلافی بین سازمان دامپزشکی و انجمن واردکنندگان وجود داشت. بر روی هزینه‌هایی که سازمان دامپزشکی بر اساس مصوبه‌ای به صورت دلاری دریافت می‌کرد و واردکنندگان را دچار خسارت کرده بود، اما با توجه به اینکه در قوانین دامپزشکی وجود داشت و نمی‌شود در این جلسه تغییر در قوانین ایجاد کرد.

وی افزود: فعلا تصمیم گرفته شد که این موضوع به کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع شود تا این دریافتی تبدیل به ریالی شود و بخش عوارض هم حذف شود، اما این موضوع مستلزم کمیسیون اقتصادی دولت و تعریف ردیف تعرفه است که نیاز به کار کارشناسی بیشتر داشت.

منبع: تسنیم

انتهای یام/

کد خبر: 1221081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =