پشتوانه مردمی یکی از مؤلفه‌های قدرت در بین حکومت‌ها است

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) در آیین تجلیل از گروه‌های جهادی استان کرمانشاه، پشتوانه مردمی را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت در بین حکومت‌ها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه در آیین تجلیل از گروه‌های جهادی استان، با بیان اینکه تشکیل گروه‌های جهادی با تدبیر مقام معظم رهبری یک هدیه الهی بود، اظهار کرد: این طرح با انگیزه‌ شخصیت‌دادن و یاد دادن به جوانان، خواهران و برادران در همه عرصه‌های عمرانی، بهداشتی، آموزشی به‌ویژه در مناطق محروم بود و انصافا برخی از این افراد نیز فتح الفتوح نمودند.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه گروه‌های جهادی در هر جایی‌که وارد شدند کار را زیبا تمام کردند، افزود در استان کرمانشاه هنگام مواجه با حوادثی همچون سیل و زلزله اگر این گروه‌های جهادی نبودند ما با مشکلات بسیاری روبرو می‌شدیم.

سردار ریحانی در ادامه به خدمات بی‌نظیر گروه‌های جهادی در حوادث زلزله سرپل‌ذهاب و کمک رسانی در سیل‌های صورت گرفته در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در زلزله سرپل‌ذهاب این گروه‌های جهادی بودند که پای‌کار آمدند و با انجام اقدامات اولیه به تسریع در روند اسکان زلزله‌زدگان کمک کرده و در مدت کمتر از ۲ماه، قریب به ۸ هزار و ۵۰۰ کانکس آماده شد.

وی با بیان اینکه آنچه که در این بیش از چهل‌سال سپری شدن از انقلاب اسلامی؛ ما را در مقابل دشمنان سربلند و موفق کرده پشتوانه مردمی این نظام بوده است، ادامه داد: حضور جوانان، مردان و زنانی با روحیه جهادی در این گروه‌ها، جزء بزرگترین عوامل بازدارندگی و مؤلفه قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز در دنیا مؤلفه‌های قدرت و موازنه قدرت به داشتن تجهیزات و ابزار نظامی مانند توپ و تانک نیست، هر چند این ابزار هم لازم و خوب هستند، گفت: بر اساس اعتقادات و دستور قرآن بایستی بتوانیم که خودمان را از لحاظ نظامی، اعتقادی، انگیزه و روحیه قوی کنیم.

سردار ریحانی با بیان این نکته که هر کشوری که از پشتوانه مشروعِ مردمی برخوردار شد، کشوری قدرتمند است، بیان کرد: به تبلیغات دشمن در فضای مجازی توجه نکنید بلکه برای نمونه به راهپیمایی روز ۲۲بهمن امسال نگاه کنید چراکه این مردم در هرجایی که احساس می‌کنند دینشان، جایگاه و شأن ولایتشان درخطر است در میدان حاضرشده و از روزهای قبل محکم‌تر، باانگیزه‌تر، پرشور و شعور بالاتر درصحنه حاضر می‌شوند.

وی در این آیین که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار شد، ادامه داد: خود گروه‌های جهادی که از مردم هستند از مؤلفه‌های قدرت این نظام هستند و باید جایگاه بااهمیت خودشان را قدر بدانند.

بهمن ریحانی با بیان اینکه روحیه جهادی یعنی کار برای خدا، گفت: هر جا با روحیه جهادی و انگیزه اعتقادی و انقلابی وارد شدیم موفق بودیم و این روحیه جهادی و انقلابی بوده است که پیشرفت‌های غیرقابل‌تصور برای دشمنان را حاصل کرده و در این ۴۵ سال با همین روحیه به پیشرفت‌هایی غیرقابل‌تصور و باورکردنی برای دنیا، و موفقیت‌های چشم‌گیری در بسترهای پزشکی، عمران، صنعت، نظامی، امنیت و... دست پیدا کرده‌ایم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) با بیان این‌که ما دارای اقتدار امنیتی هستیم، عنوان کرد: اقتدار امنیتی یعنی اینکه ما با همه‌ی چالش‌هایی که دشمنان غربی برای ما درست کرده‌اند ایستادگی کرده و دارای امنیت هستیم و تا زمانی این باورهای حضور مستحکم درصحنه‌های وجود داشته باشد، این اقتدار امنیتی تداوم خواهد یافت.

وی فعالیت‌های گروه جهادی را در استان بی‌نظیر عنوان کرد و گفت:‌ فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه‌ی محرومیت‌زدایی انصافاً بی‌نظیر بوده است و اگر این گروه‌های جهادی باروحیه انجام کار بدون مزد و منت نبود، اکنون پروژه‌های محرومیت‌زدایی با هزینه‌ای چند برابر بیشتر صورت می‌گرفت.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در پایان روحیه جهادی مسئولین در استان کرمانشاه را مثال‌زدنی دانست و گفت: تا زمانی که این روحیه جهادی و انگیزه و توان در کشور حاکم باشد مطمئن باشید آهنگ حرکت کشور در همه‌ی زمینه‌های به حمد خداوند رو به‌ شتاب خواهد بود و در یک تراز بلند نسبت به دشمنان قرار گرفته‌ایم و حرکت خواهیم کرد.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1221172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =