یمن: آمریکا دشمن اصلی جهان است

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در واکنش به وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت گفت آمریکا دشمن اصلی جهان است که خون فلسطینیان را نادیده می‌گیرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، حسین العزی معاون وزیر امور خارجه یمن روز چهارشنبه ۲۱ فوریه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: تنها چند ساعت پس از ابراز نگرانی جو بایدن برای جان غیرنظامیان، ایالات متحده با پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس فوری در نوار غزه مخالفت کرد که این تناقض آشکار با حقوق بشر است.

بیشتر بخوانید:

یمن: یک کشتی اسرائیل را هدف قرار دادیم

او گفت: وتوی آمریکا در شورای امنیت نشان می‌دهد که آمریکا دشمن اصلی جهان است.

به گزارش پایگاه خبر پراودا، العزی خاطرنشان کرد: موضع آمریکا در وتوی پیش نویس قطعنامه به منزله نادیده گرفتن خون فلسطینیان و توهین مستقیم به ۵۷ کشوری است که در حال حاضر خواستار پایان فوری نسل کشی در غزه هستند.

حسین العزی همچنین بر ایمنی دریانوردی در دریای سرخ تاکید کرد و گفت: مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن شورای بشردوستانه را برای هماهنگی عبور و مرور ایمن در دریای سرخ تشکیل داده است و این هماهنگی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: تضمین ایمنی ناوبری دریایی بدون صنعا یک توهم است و هر کسی که غیر از این فکر می‌کند اشتباه می‌کند... مذاکرات سازنده بین صنعا و اتحادیه اروپا تایید کرده است که ناوبری دریایی ایمن است... این هفته، ۲۸۳ کشتی سالم و قابل اطمینان از مرز عبور کرده اند. دریای سرخ... آمریکا در مورد ناوبری دریایی دروغ می‌گوید، ما تایید می‌کنیم که امن است و هیچ تهدیدی از جانب یمن وجود ندارد... سه ملیت از تردد در دریای سرخ منع شده اند: اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی ... آمریکا نمی‌تواند امنیت کشتی‌های خود را تضمین کند و قبل از حمله به یمن به آرامی گذشتند و اکنون [آمریکا] ناتوان شده اند.

در ۲۰ فوریه، ایالات متحده از حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل استفاده کرد و پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط الجزایر را که خواستار آتش بس فوری در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل است، مسدود کرد. ۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین به این قطعنامه رای دادند و انگلیس رای ممتنع داد. بنابراین، ایالات متحده تنها مخالف این سند بود.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که واشنگتن همچنان به اسرائیل «مجوز کشتن» می‌دهد. به گفته وی، الجزایر «بحث پیش نویس قطعنامه را با حسن نیت سازماندهی کرد»، اما ایالات متحده زمانی که اعلام کرد این پیش نویس خطرناک است، اولتیماتوم داد، زیرا مانع از مذاکرات جاری می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =