شکوفایی تمدن بشر، برآیند ایده های مهندسین تلاشگر است

فیض الله درخشان رئیس اداره حقوقی مالکیت اراضی کهگیلویه و بویراحمد،مدرس دانشگاه،دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به مناسبت روز مهندس با خبرنگار ایسکانیوز به گفت‌گوی صمیمانه نشست.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، فیض الله درخشان چهره‌ی آشنایی برای استان کهگیلویه و بویراحمد دارد. از آنجایی که ایشان فارغ التحصیل دکترا دانشگاه آزاد اسلامی نیز می باشد محبوبیت خاصی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد نیز دارد.

حالا همزمان با روز مهندس، فیض الله درخشان با خبرنگار ایسکانیوز به گفت‌وگو نشسته که شرح این صحبت صمیمانه را در زیر می‌خوانیم:

ایسکانیوز: در چه دانشگاهی درس خوانده‌اید و رشته تحصیلی شما چه بوده است؟

دانش آموخته ارشد مهندسی کشاورزی زراعت و اصلاح نباتات و دکترای حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی و رشته تحصیلی من مهندسی کشاورزی هست.

ایسکانیوز: به نظر شما یک مهندس خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک حرفه مهندسی می‌تواند چندین مزایای شغلی فوق العاده شامل سطوح بالای رضایت شغلی، امنیت مالی و چشم انداز شغلی عالی را ارائه دهد. مهندسی همچنین یک زمینه بسیار متنوع و در حال تحول است که طیف گسترده ای از نقش های شغلی هیجان انگیز را ارائه می‌دهد. بسیاری از مسیرهای شغلی وجود دارد که می‌توانید برای تبدیل شدن به یک مهندس موفق انجام دهید که مهم ترین آن سخت کار کردن است.

ایسکانیوز: اهمیت و جایگاه مهندس و آموزش مهندسی در جامعه چیست؟

به عبارتی می‌شود گفت مهندسی یعنی خلاقیت، زایش، ساختن و سازندگی. پویایی و نشاط. در هر جامعه‌ای که در آن علم مهندسی جایگاه خود را پیدا کرده باشد،امنیت، رفاه و آسایش اهل آن جامعه خواهد بود. البته زمانی این حالت محقق خواهد شد که اخلاق مهندسی به‌ همراه خودکنترلی و ارزیابی منصفانه مبنای فعالیت‌های حرفه‌ای قرار گیرد.

برخورداری از ارزش‌های انسانی و اخلاق مهندسی می‌تواند برای مهندسان آرامش خاطر و رضایت باطن و در نهایت برای مردم شادی وافر بیافریند که آرزوی هر انسانی درجامعه است. شکوفایی تمدن بشر، برآیند ایده های مهندسین تلاشگر است.

ایسکانیوز: از دیدگاه شما مهمترین نقاط قوت و ضعف مهندسان امروز چیست؟

مهمترین نقطه قوت وجود توانمندی و مهارت های عظیم در این شغل و از سوی دیگر مهمترین نقطه ضعف آن، چالش های ساختاری می باشد.

ایسکانیوز: لطفا "مهندس" را در یک کلمه یا یک جمله‌ی کوتاه توصیف کنید.

دانشمندان آنچه را که هست کشف می‌کنند

و مهندسان آنچه را که نیست خلق می‌کنند…

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای پیام/

کد خبر: 1221642

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =