رئیس دانشگاه آزاد جزئیات طرح دستیار آموزشی را تشریح کرد

رئیس دانشگاه آزاد گفت: ارزیابی‌های آموزشی ما نشان می‌دهد که میزان رضایت دانشجویان از طرح دستیار آموزشی بسیار بالاست.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آموزش و علم بسیار رخدادهای سریع التغییری شده‌اند، گفت: فضای مجازی و هوش مصنوعی فضای دانش را تغییر داده است.

بیشتر بخوانید:

سرپرست دانشگاه آزاد نوشهر فرا رسیدن سالروز ولادت امام مهدی موعود(عج) را تبریک گفت

وی اظهار داشت: الان فاصله سنی بین استاد و دانشجو بخصوص در سال‌های اول به شدت مهم است، بخشی از وازدگی دانشجویان ما در برخی رشته‌ها ماحصل این است که نظام آموزشی ما درکش را نسبت به این مسائل افزایش نداده است مثلا اساتید وارد این قضیه نشدند و یاددهی به دانشجو به یادگیری‌اش منتهی نمی‌شود.

طهرانچی درباره حضور دانشجویان دکتری دانشگاه به عنوان استاد ادامه داد: استاد وابسته یک رکن بود و حضور دستیاران آموزشی رکن بعدی، که در تمام دنیا هم این طرح با موفقیت انجام شده است، ما این طرح را انجام دادیم و امروز میزان رضایت دانشجویان و خود دستیاران آموزشی که دانشجویان دکتری هستند، از این امر بسیار بالاست و کیفیت بسیار بالا آمده است، مصداق آن هم ارزیابی‌های آموزشی ماست.

رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: دیگر دانشجو به یک جزوه کوچک بسنده نمی کند و استاد ساعتها مطالعه می‌کند تا بتواند تدریس خوبی داشته باشد، این امر انگیزه دانشجوی ورودی ما را هم افزایش می دهد زیرا دانشجو می‌داند که با استادی مواجه است که او را درک می کند.

طرح دستیار آموزشی طرح دانشگاه آزاد است که دانشجویان دکتری برای تدریس دانشجویان کارشناسی درنظر گرفته می‌شوند، این طرح از فروردین ماه سال گذشته آغاز شد و در سالی که گذشت ۱۹ هزار نفر از میان ۳۲ هزار داوطلب انتخاب شدند. این افرد مصاحبه علمی شدند و برای آنها یک دوره کارورزی ۴۰ ساعته در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =