تولید تسلیحات اوکراین در سال گذشته ۳ برابر شد

وزیر صنایع راهبردی اوکراین روز یکشنبه مدعی شد که کشورش تولید تسلیحات خود را در سال گذشته سه برابر کرد و اکنون ۵۰۰ شرکت در بخش دفاعی این کشور مشغول به کار هستند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز از خبرگزاری رویترز، الکساندر کامیشین در نشستی تلویزیونی در کی‌یف گفت که اوکراین امسال قصد دارد «تولید مهمات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد» و ۱۰۰ شرکت دولتی و ۴۰۰ شرکت خصوصی در این خصوص فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات اوکراین/ اطمینان ۶۵ درصد از روس‌ها به موفقیت ارتش در جنگ با اوکراین

بر اساس این گزارش، کی‌یف به دنبال راه‌هایی برای تقویت قابلیت‌های دفاعی خود در برابر حمله دو ساله مسکو از جمله از طریق افزایش تولید تسلیحات داخلی است.

از سوی دیگر، میخائیلو فدوروف وزیر حوزه دیجیتال اوکراین در یک سخنرانی جداگانه مدعی شد: ۹۰ درصد از پهپادهای مورد استفاده در میدان جنگ علیه نیروهای روسیه، در اوکراین تولید شده است.

این درحالی است که سران گروه هفت در دومین سالگرد جنگ اوکراین وعده دادند که تا هر زمان که لازم باشد از کی‌یف حمایت کنند و هزینه‌های جنگ را برای روسیه بالا ببرند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی در سخنرانی خود در اجلاس سران گروه هفت بار دیگر درخواست خود را برای دریافت سلاح تکرار کرد و گفت: شما خوب می‌دانید که ما باید از آسمان خودمان حفاظت کرده، ارتش خود را در زمین تقویت کرده و موفقیت‌هایمان را در دریا حفظ کرده و ادامه دهیم.

به گزارش ایرنا، دو سال از آغاز جنگ روسیه و اوکراین می‌گذرد. این جنگ در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پنجشنبه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

پس از آغاز جنگ اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1221763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =