طوفان الاقصی| هیئت صهیونیستی راهی قطر می‌شود

تعیین موعد سفر هیئت رژیم اسرائیل به قطر برای بررسی جزئیات توافق آتش بس در غزه، یورش صهیونیست‌ها به کرانه‌ باختری و شهادت چهار نفر در بمباران رفح از مهم‌ترین تحولات بامدادی روز ۱۴۳ عملیات طوفان الاقصی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رسانه‌های رژیم اسرائیل بامداد امروز دوشنبه گزارش دادند که هیئت این رژیم امروز در دوحه قطر با میانجی‌ها درباره شروط حماس رایزنی خواهد کرد و احتمال وقفه ۶ ماهه جنگ علیه غزه وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| شهادت بیش از ۱۰ نفر فلسطینی در بمباران مرکز و جنوب غزه

مهمترین تحولات بامدادی روز ۱۴۳ عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

حمله حزب الله به نظامیان صهیونیست با موشک برکان

حزب الله لبنان اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در اطراف پایگاه المرج در شمال فلسطین اشغالی با موشک برکان هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کرده است.

حملات توپخانه‌ای صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

رسانه های لبنان بامداد امروز دوشنبه گزارش دادند که ارتش رژیم اسرائیل اطراف شهرک حولا واقع در جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است.

هیئت اسرائیلی امروز راهی قطر می‌شود

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که هیئت رژیم اسرائیل امروز دوشنبه وارد قطر خواهد شد تا با میانجی‌ها جزئیات توافق تبادل اسرا با حماس را در ازای وقفه موقت جنگ در غزه بررسی کند.

این هیئت در دوحه عقب نشینی ارتش رژیم اسرائیل از غزه، آتش بس و بازگشت محدود فلسطینیان از جنوب به شمال نوار غزه را بررسی خواهد کرد.

طرح توافق وقفه در جنگ شامل وقفه موقت شش ماهه بوده و طی آن ۳۰ اسیر صهیونیست در برابر ۳۰۰ فلسطینی آزاد خواهد شد.

شهادت ۴ فلسطینی در جنوب غزه

الجزیره گزارش داد که چهار نفر از جمله یک زن و کودک در حمله هوایی رژیم اسرائیل به خانه‌ای در شهر رفح به شهادت رسیده و شماری نیز زخمی شده‌اند.

یورش صهیونیست‌ها به جنین

نظامیان رژیم اسرائیل از ساعتی پیش به اردوگاه جنین در کرانه باختری یورش برده و در آسمان این منطقه از منور استفاده‌ کرده‌اند.

جهاد اسلامی: واشنگتن مسئول ادامه تنش و درگیری‌ها در منطقه است

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که نتانیاهو می‌خواهد جامعه صهیونیستی را متقاعد کند که این مقاومت است که مانع از پیشرفت مذاکرات می‌شود.

محمد حاج موسی در گفتگو با فلسطین الیوم گفت: آنچه نتانیاهو از تحقق آن در شمال و مرکز نوار غزه عاجز و ناتوان بود، در شهر رفح نیز به آن نخواهد رسید.

حاج موسی بیان کرد که ما نسبت به کشتار و جنایاتی هولناک علیه فلسطینیان در رفح در صورت حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به این شهر هشدار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه دستاوردهای مستند مقاومت به جامعه صهیونیستی ثابت می‌کند که نتانیاهو دروغ می‌گوید، تصریح کرد که نباید دنباله‌رو روایت آمریکا در مورد حاکمیت غزه بعد از جنگ بود.

محمد الحاج موسی اظهار داشت که دشمن صهیونیستی قصد دارد از وقایع هفتم اکتبر برای نابودی قضیه فلسطین بهره ببرد. او واشنگتن را مسئول ادامه تنش و درگیری‌ها در منطقه دانست.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1221792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =