تلاش نیروهای یمنی برای افزایش برد موشک‌ها / تل‌آویو و بقیه سرزمین‌های اشغالی اهداف بعدی خواهند بود

یوسف الحاضری با بیان اینکه تا تحقق کامل اهداف تعیین شده از جمله توقف تجاوزات آمریکایی-صهیونیستی به غزه حملات نیروهای یمنی ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: نیروهای نظامی ما در تلاش هستند به منظور بمباران تل‌آویو و بقیه سرزمین‌های اشغالی، توانایی موشکی و پهپادی خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، شنبه هفته جاری آمریکا و انگلیس یک بار دیگر نقاطی در یمن را هدف قرار دادند و بر اساس بیانیه رسمی پنتاگون 6 کشور دیگر از جمله استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزیلند در این حملات مشارکت داشتند. نیروهای یمنی نیز در پاسخ به این اقدام یک کشتی باری آمریکایی را در دریای عدن هدف قرار دادند و به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، چند ناور آمریکایی در دریای سرخ نیز مورد حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها قرار گرفت. به نظر می‌رسد تلاش‌های آمریکا، انگلیس و سایر متحدانشان برای توقف حملات انصارالله در دریای سرخ تا کنون کاملا بدون اثر بوده و حتی موجب افزایش این حملات شده است. یمنی‌ها بارها اعلام کرده‌اند که تا زمان دستیابی به اهدافشان به این حملات ادامه خواهند داد. در همین ارتباط مصاحبه‌ای با دکتر «یوسف الحاضری» -تحلیلگر سیاسی اهل یمن- انجام شد.

بیشتر بخوانید:

اعتراف مقامات نظامی آمریکا به شکست در برابر مقاومت یمن

وی در خصوص احتمال توقف حملات از سوی نیروهای یمنی به دلیل تهدیدات آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی گفت: هیچ تهدید، ارعاب، فشار و اقدام نظامی جهانی و منطقه‌ای نمی‌تواند مانع انجام وظیفه انسانی و دینی ما در قبال برادرانمان در غزه مظلوم شود. ما در این مسیر صرفا از فرامین الهی تبعیت می‌کنیم که می‌فرماید: اگر بیرون نشوید خدا شما را به عذابی دردناک معذب خواهد کرد و قومی دیگر به جای شما برمی‌گمارد و شما به خدا زیانی نمی‌رسانید، و خدا بر هر چیز تواناست (سوره توبه آیه 39).

الحاضری افزود: ما صرفا از خدا می‌ترسیم و خود را در محضر او پاسخگو می‌دانیم و بنابراین تا رسیدن کامل به اهداف تعیین شده یعنی توقف تجاوزات آمریکایی-صهیونیستی به غزه، رفع محاصره و کمک رسانی و خروج نیروهای آمریکایی-انگلیسی از دریاهای منطقه به حملات خود ادامه خواهیم داد. این تحلیلگر یمنی در مورد آینده جنگ غزه و احتمال افزایش تنش تصریح کرد: آینده جنگ غزه و پیامدهای آن از روز اول عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر 2023 برای همه جهان روشن شده و گام آخر این جنگ پیروزی مقاومت در غزه و فلسطین است.

الحاضری با بیان اینکه این جنگ موجب سردرگمی صهیونیست‌های اروپایی-آمریکایی شده اظهار کرد: در واقع به همین دلیل است که آنها برای فرار از شکست حتی دست به کشتن شهروندان غیرنظامی، کودکان و زنان زده‌اند. وی افزود: این جنگ احتمالا ادامه خواهد داشت و با توجه به تلاش‌های رژیم واشنگتن و تل‌آویو برای بقای رژیم صهیونیستی احتمال دارد که یک جنگ منطقه‌ای که شامل کشورهای دیگر اعم از کشورهای خلیج‌فارس و یا ایران می‌شود، رخ داده و جنگ به سایر کشورهای خاورمیانه نیز گسترش یابد.

از نظر این تحلیلگر یمنی‌ها، هر چقدر که صهیونیست‌ها خود را به شکست نهایی نزدیک‌تر احساس کنند، احتمال تلاش برای گسترش جنگ از سوی آنها بیشتر می‌شود. الحاضری در پاسخ به سوالی در مورد احتمال آغاز حملات مستقیم نیروهای یمنی به سرزمین‌های اشغالی گفت: از زمان حرکت یمن در حمایت از مردم فلسطین یعنی از 17 اکتبر 2023، حملات نیروهای یمنی از طریق موشک‌ها و پهپادهایی که به سرزمین‌های اشغالی می‌رسند، علیه مواضع رژیم صهیونیستی به ویژه «ام الرشرش» (ایلات) آغاز شد و نیروهای نظامی ما در تلاش هستند تا توانایی‌های خود را برای دستیابی به برد بیشتر [موشکی] برای بمباران تل‌آویو و بقیه سرزمین‌های اشغالی فلسطین افزایش دهند.

وی در انتها تاکید کرد که همه چیز امکان پذیر است و تا توقف کامل این جنگ و دستیابی به اهداف تعیین شده، تلاش ما نیز ادامه خواهد داشت؛ اولین مسئله ما بیت المقدس و اولین دشمن ما یهودیان صهیونیست هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =