امیرعبداللهیان: نقض سیستماتیک حقوق بشر در غزه به فاجعه قرن تبدیل شده است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در ژنو، با وولکر ترک کمیسیر عالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در ژنو، با وولکر ترک کمیسیر عالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان مداخلات آمریکا در امور داخلی ونزوئلا را محکوم کرد


امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از تلاش‌های سازنده وی در خصوص فلسطین و نیز اهتمام وی به مشورت‌های مشترک تشکر کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه نقض سیستماتیک حقوق بشر در غزه به فاجعه قرن تبدیل شده است، خواستار اقدام جدی و مؤثر برای توقف این فاجعه شد.

وزیر امور خارجه کشورمان رویکرد دوگانه برخی کشورها در موضوع حقوق بشر را غیرسازنده توصیف کرد. وی توجه به بحران انسانی و وجود ۶۰۰ هزار انسان در مناطق جنگ زده شمال غزه را موضوعی فوری توصیف کرد. همچنین وضعیت در رفح را در آستانه تبدیل شدن به یک فاجعه جدید انسانی دانست و نسبت به تکرار شرایط فاجعه بار شمال غزه در رفح هشدار داد.

امیرعبداللهیان گفت لازمست سازمان ملل در این رابطه بطور جدی به رژیم صهیونیستی و نیز آمریکا هشدار دهد.

امیرعبداللهیان تشکیل یک کمیته حقیقت یاب در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را در چارچوب مسؤولیت شورای حقوق بشر سازمان ملل دانست و گفت نباید اجازه داد که سازمان ملل در نتیجه وضعیت غزه بی اعتبار شود.

آقای وولکر ترک ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و فرصت فراهم آمده برای مشورت‌های مشترک، نسبت به آن‌چه در غزه و نیز کرانه غربی جاری است، ابراز تأسف و نگرانی کرد.

وی ضمن تشریح تلاش‌های خود و سازمان ملل در خصوص فلسطین و وضعیت غزه، از نتایج حاصله برغم تلاش‌های بعمل آمده اظهار ناخرسندی کرد و گفت به تلاش‌ها برای کاهش بحران در غزه و کرانه غربی و ایجاد آرامش در منطقه ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه بحران فلسطین راه حل نظامی ندارد، بر ضرورت یافتن راه حل سیاسی برای این بحران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در پنجاه و پنجمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد یکشنبه وارد ژنو شد و روز گذشته در بخش عالیرتبه اجلاس خلع سلاح و نشست عالیرتبه پنجاه و پنجمین اجلاس سالیانه شورای حقوق بشر سخنرانی کرد.

امیرعبداللهیان در حاشیه این اجلاس نیز با وزرای اندونزی، فنلاند، کویت، اردن و ویتنام دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =