دکتر طهرانچی: کار دانشگاه، یاددهی انتخاب صحیح به دانشجویان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه اجتماعی، دانشگاهی است که انتخاب صحیح را به دانشجویان یاد می دهد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نخستین نشست سراسری مدیران و اعضای هیأت علمی گروه محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناوری پردیس برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

مشارکت حداکثری و ترویج نگاه عالمانه در انتخابات؛ محور فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر طهرانچی در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه به بیان سخنانی درخصوص «انسان، انتخاب، فرصت یا تهدید» پرداخت و گفت: قدرت انتخاب یکی از ویژگیهای انسان است که خداوند به بشر داده است. اساساً نظام خلقت با یک انتخابی شروع شده است. در زندگی بشری نیز، مسیر اساساً یک مجموعه روشن است (1) این دوگانه، دوگانه ای بسیار مهم است که شما با آن مواجهه هستید. باید درخصوص این مواجهه تفکر کنیم. محیط دانشگاه، محیط یادگیری این مواجهه است و باید برای این مواجهه، جوانان را آماده کنیم.
وی با بیان اینکه کار دانشگاه، یاددهی انتخاب صحیح به دانشجویان است، اظهار کرد: انتخاب رشته، انتخاب واحد، انتخاب استاد راهنما، انتخاب استاد مشاور و ... مواردی است که ما انتخاب کردن را به دانشجویان در دانشگاه آموزش می دهیم.

دکتر طهرانچی تأکید کرد: انتخاب امری است لاینفک برای انسان که همواره در حال انجام یک انتخاب است. عدم استقبال دانشجویان از برخی رشته های مهم، نتیجه انتخاب غیرصحیح است. با عزلت و گوشه گیری از انتخاب هیچ چیزی حل نخواهد شد. تحدید نسل نتیجه عدم انتخاب یک جوان نسبت به انتخاب همسر آینده است. در خلقت هیچ موجودی تحدید نسل نمی کند، جز انسانی که از انتخاب پرهیز می کند. نباید با «انتخاب» که جز لاینفک زندگی ما است، به صورت منفی برخورد کنیم، تحدید نسل، عدم پیشرفت، عدم توسعه و ... نتیجه عدم انتخاب است.

وی افزود: باید انتخاب کنیم، حتی خداوند هم در آیه 256 سوره بقره می فرماید «کار دین به اجبار نیست، تحقیقا راه هدایت و ضلالت بر همه کس روشن گردیده، پس هر که از راه کفر و سرکشی دیو رهزن برگردد و به راه ایمان به خدا گراید بیگمان به رشته محکم و استواری چنگ زده که هرگز نخواهد گسست، و خداوند (به هر چه خلق گویند و کنند) شنوا و داناست.» (2) خداوند نمی گوید انتخاب نکن، بلکه می گوید یک مسیر رشد و یک مسیر گمراهی وجود دارد.

دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه دانشگاه اجتماعی، دانشگاهی است که انتخاب صحیح را به دانشجویان یاد می دهد، گفت: انتخاب یا به سرافکندگی منجر می شود یا به کامیابی، این در شرایطی است که انتخاب ما صحیح باشد یا غیرصحیح.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از نعمت های که برای این ملت ایران بعد از 2500 سال ایجاد شده، نعمت مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود است، 40 سال نیز از این نعمت برخوردار بودیم و هستیم. به تازگی شاهد بحثی در یکی ازرسانه های بودم که خبرنگار آن رسانه معتقد بود که کشورهای منطقه به آزادی و دموکراسی حاکم در ایران احتیاج دارند که بتوانند مسیر مردم سالاری دینی را تجربه کنند. این نعمت، نعمت بزرگی است و ان شاءالله هم خودمان در انتخابات شرکت می کنیم و هم بچه هایمان را به این کار تشویق می کنیم.

انتهای پیام/

1- إِنَّا هَدَیْنَاهُ السَّبِیلَ إِمَّا شَاکِرًا وَإِمَّا کَفُورًا. ما به حقیقت راه (حق و باطل) را به او نمودیم حال خواهد شکر گوید و خواهد کفران کند.
2- لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ ۖ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیٰ لَا انْفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ.

کد خبر: 1222320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =