از تریبون آزاد تا گذرِ مشارکت/ انتخابات، تعیین‌کننده سرنوشت کشور است

دانشگاه آزاد اصفهان با توجه به موقعیت خود با قرارگیری در سومین کلان‌شهر بزرگ ایران، امسال هم برنامه‌های متنوعی را در راستای تقویت مشارکت عمومی در انتخابات اجرا کرد. معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از اجرای «تریبون آزاد» در شهر و برپایی «گذر انتخاباتی مشارکت» در دانشگاه برای اولین‌بار در کشور، انتخابات را تعیین‌کننده سرنوشت کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های ایسکانیوز از اصفهان، در آستانه برگزاری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، دانشگاه‌های کشور به‌شکل کم‌سابقه‌ای وارد این کارزار مهم و سرنوشت‌ساز شده و تلاش بر ایفای نقش اجتماعی خود داشتند. در چنین فضایی، دانشگاه آزاد نیز با شعار «دانشگاه تأثیرگذار اجتماعی» تلاش گسترده‌ای در سطح کشور برای جلب مشارکت سیاسی دانشگاهیان و آحاد جامعه داشته است. در همین راستا، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با تدارک برنامه‌های متنوع انتخاباتی در سومین کلان‌شهر بزرگ ایران، نقش به‌سزایی را در تشویق مردم به حضور پای صندوق‌های رأی داشت.

گذر انتخاباتی «مشارکت»

دانشگاه آزاد اصفهان به عنوان مُبدع طرح «گذر انتخاباتی مشارکت»، برای اولین‌بار با تخصیص غرفه‌های تبلیغاتی به داوطلبان نمایندگی مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، توانست شورآفرینی مثبتی را در فضای این دانشگاه با وجود ۳۲ هزار دانشجو، داشته باشد.

در این رابطه محسن شریعتی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد استان اصفهان، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان به‌عنوان اولین دانشگاه در کشور، طرح ابتکاری گذر انتخاباتی مشارکت را با هدف مشارکت حداکثری در انتخابات پیاده کرد. حدود ۶۰ غرفه در این راستا طراحی شد و به نامزدهای انتخابات اختصاص یافت. در این گذر که در پرترددترین نقطه دانشگاه طراحی شده و محل عبور روزانه ۵ تا ۶ هزار دانشجو بود، محتوای چندرسانه‌ای با رویکرد اقناعی نیز در اختیار جوانان قرار می‌گرفت. خوش‌بختانه دانشجویان بازخورد خوبی نسبت به این طرح داشتند.

تریبون آزاد چهارباغ

شریعتی در رابطه با فعالیت‌های بُرون‌دانشگاهی این دانشگاه در زمینه مشارکت در انتخابات، بیان داشت: از دیگر اقداماتی که به همت یکی از تشکل‌های فعال سیاسی دانشگاه آزاد اصفهان انجام گرفت، تدارکِ «تریبون آزاد» در ابتدای خیابان چهارباغ و نبش میدان انقلابِ اصفهان بود. برگزاری این تریبون آزاد توسط «انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اصفهان»، صدها شهروند را پای بحث داغ سیاسی جوانان کشاند و امیدواریم این برنامه تأثیر مطلوبی بر حساسیتِ مردم نسبت انتخاباتِ مهمِ مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری داشته باشد.

از تریبون آزاد تا گذرِ مشارکت/ انتخابات، تعیین‌کننده سرنوشت کشور است

از تریبون آزاد تا گذرِ مشارکت/ انتخابات، تعیین‌کننده سرنوشت کشور است

گفت‌وگوهای داغ سیاسی در دانشگاه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد استان اصفهان در خصوص فعالیت دیگر تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه در ایام انتخابات، افزود: طی یک‌هفته تبلیغات نامزدهای انتخابات، قریب به ۱۰ جلسه در حوزه معاونت فرهنگی و هم‌چنین نشست‌های پُراستقبال عمومی برگزار شد که تشکل «جامعه اسلامی» و «حوزه بسیج دانشجویی شهید چمران» همراه با «انجمن اسلامی دانشجویان مستقل» بیش‌ترین نقش را در برگزاری این رویدادهای انتخاباتی داشتند.

وی ادامه داد: برگزاری این جلسات در قالب «میزگرد تحلیلی» و «گفت و شنود» صورت گرفته و خوش‌بختانه شاهد مشارکت مطلوب دانشگاهیان و شکل‌گیری بحث‌های داغ و دوطرفه بودیم.

گزارش تصویری: آخرین روز تبلیغات نامزدهای مجلس شورا و خبرگان در دانشگاه آزاد اصفهان

از تریبون آزاد تا گذرِ مشارکت/ انتخابات، تعیین‌کننده سرنوشت کشور است

انتخابات، تعیین‌کننده سرنوشت کشور

این عضو هیأت علمی دانشگاه در رابطه با ابهام جوانان نسبت به رأی دادن و مشارکت آن‌ها در انتخابات تصریح کرد: جوان ایرانی امروز، شهروندی آگاه است. با وجود اعتراضات و نارضایتی‌های موجود، جوانان می‌دانند که این انتخابات سرنوشت کشور را رقم می‌زند. هر رأی یک «نه» قاطع به دشمنانی است که چشم طمع به تمامیت ارزی ایران دارند.

بیش‌تر بخوانید: همه در یک کشتی نشسته‌ایم/ انتخابات مظهر اعتماد ملت است

دبیر شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اصفهان ادامه داد: برداشتِ ما از برنامه‌های متنوع انتخاباتی در سطح شهر و دانشگاه این است که علی‌رغم تفاوت دیدگاه و تضارب آرا، همه جوانان در یک نقطه اشتراک‌نظر دارند و این نقطه، لزوم مشارکت سیاسی در شرایط کنونی کشور است.

نامزدهای پیروز به وعده‌ها عمل کنند

شریعتی افزود: دانشگاه نقش اجتماعی خود را در زمینه انتخابات ایفا کرده است. در عین حال، دانشگاهیان انتظار دارند که هر یک از نامزدهای انتخابات وقتی به صندلی مجلس رسیدند، به وظایف خود در قبال آینده کشور، تحکیم نظام و وعده‌هایی که به جامعه داده‌اند با جدیت عمل کنند. این مسئولیت‌پذیری، قطعاً امیدآفرینی را در دل جامعه و نسل جوان کشور به همراه دارد.

از تریبون آزاد تا گذرِ مشارکت/ انتخابات، تعیین‌کننده سرنوشت کشور است

محسن شریعتی در پایان اشاره کرد: خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در انتخابات امسال هم‌چون دوره‌های گذشته مشارکت جدی داشت و ایفای نقش اجتماعی دانشگاه در جای‌جای کشور توسط استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه، تأثیر قابل توجهی بر فضای سیاسی کشور داشته است. رأی هر یک از ما -به عنوان اعضای این خانواده بزرگ- مشخص نیست و هر یک بنابر سلیقه و معیارهای خود تصمیم می‌گیریم. تنها چیزی که مشخص است حمایت ما از نظام جمهوری اسلامی و تحقق اهداف و آرمان‌های ملت بزرگ ایران است. هرکس که در این مسیر حرکت کند، مورد حمایت ما نیز قرار می‌گیرد.

خبرنگار: علی سمیرمی

انتهای پیام./

کد خبر: 1222461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =