پیام تسلیت جمعی از مسئولین در پی درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی

شخصیت‌ها و مقامات سیاسی کشور در پیام‌های جداگانه‌ ارتحال آیت‌الله امامی کاشانی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله محمد امامی کاشانی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران شامگاه روز گذشته ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ به علت ایست قلبی در منزل دار فانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید:

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی

وی متولد ۱۰ مهر ۱۳۱۰ بود و ریاست مدرسه عالی شهید مطهری را نیز بر عهده داشت. به همین مناسبت جمعی از مقامات و شخصیت‌های سیاسی کشور در پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای رحلت وی را تسلیت گفتند.

رئیس جمهور درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی را تسلیت گفت

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت رحلت آیت‌الله محمد امامی کاشانی تصریح کرد: این روحانی پارسا و مجاهد که از مبارزان نهضت امام خمینی (ره) بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور تاثیرگذار در نهادهای مهم سیاسی و فرهنگی کشور از جمله در سنگر عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عمر شریف خود را در دفاع و صیانت از آرمان‌های انقلاب، خدمت به نظام اسلامی و مردم سپری کرد و خدمات ماندگاری بر جا گذاشت که یقینا در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی برای همیشه باقی خواهد ماند.

متن کامل پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثلُمَ فی ألإسلام ثُلمة لا یَسُدّها شَیء

رحلت عالم وارسته و یار دیرین امام و انقلاب، حضرت آیت‌الله محمد امامی کاشانی (ره) موجب تأثر و اندوه خاطر گردید.

این روحانی پارسا و مجاهد که از مبارزان نهضت امام خمینی (ره) بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور تاثیرگذار در نهادهای مهم سیاسی و فرهنگی کشور از جمله در سنگر عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عمر شریف خود را در دفاع و صیانت از آرمان‌های انقلاب، خدمت به نظام اسلامی و مردم سپری کرد و خدمات ماندگاری بر جا گذاشت که یقینا در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی برای همیشه باقی خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقمندان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و حشر با اولیای الهی را مسئلت دارم.

آیت‌الله جنتی: آیت الله امامی کاشانی از پیشگامان نهضت امام خمینی «قدس سره» بود

در متن پیام تسلیت آیت‌الله احمد جنتی در پی ارتحال آیت‌الله امامی کاشانی؛ عضو فقید مجلس خبرگان رهبری آمده است: ارتحال عالم جلیل القدر مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمد امامی کاشانی «طاب ثراه» موجب تأسف و تألم خاطر شد.

وی افزود: این عالم فرزانه که از پیشگامان نهضت امام خمینی «قدس سره» بود و بارها توسط ساواک دستگیر و بازداشت شد. ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسئولیت‌های مختلف از جمله امامت جمعه تهران، شورای نگهبان و عضویت در تمام ادوار مجلس خبرگان رهبری در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ نورزید.

رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: علاوه بر این مسئولیت‌های سنگین هیچ گاه از فضای درس و بحث و نشر معارف اهل بیت «علیهم السلام» جدا نشد و با مدیریت مدرسه عالی شهید مطهری در تربیت دانش آموختگان فرهیخته در حوزه علوم اسلامی از عمر پربرکت خویش مایه گذاشت.

بذرپاش: آیت‌الله امامی‌کاشانی در مساجد تهران به هدایت و راهنمایی مردم مشغول بود

وزیر راه و شهرسازی با صدور پیامی، درگذشت آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی، امام جمعه موقت تهران و از روحانیون وارسته را به رهبر معظم انقلاب، علاقه‌مندان، شاگردان و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت گفت.

«مهرداد بذرپاش» در این پیام عنوان کرد: درگذشت حضرت آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی، امام جمعه موقت تهران و از روحانیون وارسته و از مبارزان سال‌های انقلاب اسلامی، موجب تاثر و تالم خاطر شد.

وی بیان کرد: مرحوم امامی‌کاشانی پیش از انقلاب اسلامی ایران، در مساجد تهران به هدایت و راهنمایی مردم مشغول بود و بعد از پیروزی انقلاب نیز در مسوولیت‌های خطیری همچون عضویت در شورای نگهبان، هیات بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مدرسه عالی شهید مطهری، حضوری فعال و موثر داشت.

بذرپاش افزود: درگذشت آن عالم وارسته که از محضر اساتید بزرگ و بلند مرتبه‌ای چون حضرات آیات عظام؛ امام‌خمینی (ره)، صدر، علامه طباطبایی، حائری، صدوقی، مرعشی نجفی و دیگر علما رضوان الله تعالی علیهم اجمعین، فیض برده‌بود، ضایعه و نقصان بزرگی برای کشور و حوزه‌های علمیه است.

حجت‌الاسلام خاموشی: آیت‌الله امامی کاشانی تربیت عالمان علوم حوزوی منشا آثار برکات فراوانی بود

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی در پی رحلت آیت الله محمد امامی کاشانی نوشت: خبر ارتحال آیت‌الله محمد امامی کاشانی بزرگمرد عرصه تاریخ شکل‌گیری و استدامه انقلاب اسلامی، مجاهد نستوه و یار دیرین امام خمینی و مقام معظم رهبری موجب تالم و تاثر خاطر اینجانب شد.

وی افزود: آن عالم ربانی و واعظ همیشه در صحنه در طول زندگی سراسر پربرکت خود از مبارزه شجاعانه و شوراندن مردم علیه رژیم ستمشاهی گرفته تا تربیت عالمان علوم حوزوی در مدرسه عالی شهید مطهری همواره منشا آثار و برکات فروانی بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: آیت‌الله امامی کاشانی شخصیت بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که در کسوت هر مسئولیتی که به عهده گرفت از هیچ تلاشی برای اعتلای انقلاب اسلامی دریغ نکرد.

وزیر فرهنگ: آیت‌الله امامی‌کاشانی استاد وارسته و اسوه اخلاق و تهذیب نفس بود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تسلیتی در پی درگذشت آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی عنوان کرد: این شخصیت گرانقدر و از سابقون نهضت امام راحل عظیم الشان (ره)، در مسئولیت‌های مختلف در نظام اسلامی منشا خیر و برکت بودند.

وی افزود: استاد وارسته و اسوه اخلاق و تهذیب نفس، اینک با کارنامه ای محشون از خیرات و مبرات به دیدار معبود شتافته، و در کنار اولیا، صلحا و صدیقین به آرامش ابدی رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: درگذشت این یار و همراه عزیز را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت می‌گویم و با ابراز همدردی با خانواده آن مرحوم، عموم علاقه‌مندان، و طلاب و دانشجویان مدرسه عالی شهید مطهری، علو درجات آن فقیه وارسته را از درگاه الهی مسئلت می‌کنم.

حاج علی اکبری: مرحوم آیت الله امامی کاشانی از همراهان امام راحل در طول نهضت و انقلاب اسلامی بود

محمدجواد حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه تهران در پیام تسلیتی در پی رحلت حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد امامی کاشانی نوشت: این فقیه مجاهد و انقلابی از همراهان صادق امام راحل در طول نهضت و انقلاب اسلامی بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در جایگاه خطیر شورای نگهبان، مجلس خبرگان، امامت جمعه تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، نمایندگی امام در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، نقش‌های ارزشمندی را ایفا کرد.

وی افزود: خطبه‌های دلنشین و اخلاقی ایشان در طول بیش از ۳۷ سال امامت جمعه موقت تهران از حسنات ماندگار ایشان است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: تولیت ایشان در مدرسه عالی شهید مطهری و مجموعه‌های وابسته به آن، در تعلیم و تربیت هزاران نفراز طلاب و دانشجویان و دانش‌آموزان مومن و انقلابی صدقه جاریه آن مربی دلسوز و روح مصفّا است که انشاالله همچنان منشا آثار و برکات زیادی خواهد بود.

حاج علی اکبری عنوان کرد: اینجانب سالیان سال افتخار بهره‌مندی از خرمن پر فیض آن استاد دانشمند و پرهیزگار را داشتم و خود را در این مصیبت بزرگ سهیم می‌دانم و به روح پاک آن استاد فرزانه درود می‌فرستم.

حکیم درگذشت آیت الله امامی کاشانی را به مقام معظم رهبری و ملت ایران تسلیت گفت

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی درگذشت آیت الله امامی کاشانی را به مقام معظم رهبری و ملت ایران تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: رحلت آیت الله امامی کاشانی عضو مجلس خبرگان و امام جمعه تهران را به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله) و ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تسلیت می‌گوییم و برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان و متعلقین‌شان صبر و اجر طلب می‌کنیم.

آیت‌الله امامی‌ کاشانی عمر خود را صرف خدمت به دین و مجاهدت کرد

سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیام تسلیتی در پی رحلت مبارزه نستوه، روحانی وارسته و استاد اخلاق حضرت آیت‌الله امامی‌ کاشانی عنوان کرد: آن روحانی عالی‌قدر عمر خود را در مسیر خدمت به اسلام، قرآن و ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و مجاهدت در رکاب امام راحل و نهضت اسلامی علیه رژیم منحوس پهلوی و سپس با پیروزی انقلاب اسلامی در سنگرها و مناصب مختلف نظام اسلامی از جمله در مجلس خبرگان رهبری و امامت جمعه موقت تهران و تولیت حکیمانه مدرسه عالی شهید مطهری و عضویت در شورای نگهبان قانون اساسی سپری کرد و در همراهی و تبعیت از مقام معظم رهبری آثار و برکات الهام‌بخشی به‌ویژه برای نسل جدید حوزه و روحانیت به ودیعت نهاد.

وی در این پیام تسلیت فقدان آن عالم پرهیزگار و فقیه پارسا را به محضر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و خانواده مکرم، جامعه معزز روحانیت و آحاد شاگردان و علاقه‌مندان او تسلیت گفت.

همراهی با نهضت امام خمینی(ره) و سخنرانی و روشنگری علیه رژیم منحوس پهلوی

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در پیامی در پی رحلت آیت‌الله امامی کاشانی نماینده مجلس خبرگان رهبری نوشت: همراهی با نهضت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و سوابق مبارزاتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با سخنرانی و روشنگری علیه رژیم منحوس پهلوی در مساجد، عضویت در جامعه روحانیت مبارز، پذیرش مسولیت‌های مهم در مقاطع مختلف و خدمت به نظام اسلامی اعم از ریاست دیوان عدالت اداری، عضویت در شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در هیات بازنگری قانون اساسی و رسالت خطیر امامت جمعه تهران در کنار تولیت مدرسه عالی شهید مطهری و تربیت طلاب فاضل دینی و ترویج و تبلیغ علوم اسلامی و آثار، تالیفات و پژوهش‌های ارزشمند در حوزه مهدویت به طور قطع در محضر خداوند متعال به عنوان باقیات الصالحات، موجبات تعالی روح بلند آن عالم پارسا و خدوم خواهد شد.

تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی رحلت آیت‌الله امامی کاشانی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در پیامی رحلت آیت‌الله امامی کاشانی را تسلیت گفت.متن این پیام به شرح ذیل است:بسم الله الرحمن الرحیمانا لله و انا الیه راجعونرحلت فقیه عالیقدر و عالم مجاهد و پارسا آیت‌الله محمد امامی کاشانی رضوان‌الله‌علیه مایه‌ی تالّم همه‌ی کسانی است که به مقام علمی و خدمات با ارزش ایشان به نظام اسلامی آگاه هستند.

سوابق انقلابی و مبارزات دوران طاغوت در کنار حضور پیوسته و همیشگی در همه‌ی دورانهای انقلاب و اشتغال به مسئولیتهای خطیر همچون عضویت در مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست دیوان عدالت اداری، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، امام جمعه موقت تهران، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری و دبیری جامعه روحانیت مبارز تهران در کنار فعالیت علمی و فقهی، شخصیتی جامع و اثرگذار از این عالم جلیل پدید آورده بود.

اینجانب مصیبت درگذشت این عالم برجسته را به خاندان مکرم و همه وابستگان و نیز به حوزه‌ی علمیه و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

امیرعبداللهیان درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی را تسلیت گفت

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ محمد امامی کاشانی، امامت موقت جمعه تهران را تسلیت گفت و برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی مسئلت کرد.

متن پیام وزیر امور خارجه کشورمان به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد امامی کاشانی (رضوان الله تعالی علیه) از یاران دیرین انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که عمر با برکت خویش را صرف مبارزه و دفاع مخلصانه از آرمان‌ها و اهداف مقدس انقلاب و جمهوری اسلامی، ترویج معارف دینی و اهل بیت علیهم السلام و خدمت به مردم شریف ایران نمود و نیز کارنامه‌ای درخشان و ماندگار در ریاست مدرسهٔ عالی شهید مطهری، امامت موقت جمعه تهران، عضویت در شورای نگهبان و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از خود بر جای گذاشت، را به محضر مقام معظم رهبری، روحانیت معزز، حوزه‌های علمیه، اساتید و طلاب و شاگردان ایشان در مدرسهٔ عالی شهید مطهری، مردم شریف تهران و کاشان و بیت مکرم ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

از خداوند متعال برای آن عالم و فقیه وارسته علو درجات و رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =