آخرین وضعیت مصدومان سیل سیستان و بلوچستان

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به آمادگی این سازمان در خدمت رسانی به حادثه دیدگان سیل دشتیاری در سیستان و بلوچستان، از ارائه خدمات به هشت مصدوم این حادثه و انتقال چهار نفر از آن‌ها به مراکز درمانی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جعفر میعادفر روز یکشنبه با بیان اینکه در حادثه سیل دشتیاری، ۳۹ مادر باردار به مناطق امن و ۹ مادر باردار و همچنین ۶ بیمار دیابتی توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند، افزود: نیروهای اورژانس در این حادثه به ۱۲ نفر از افراد گرفتار در سیلاب کمک کرده و آن‌ها را نجات دادند.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان / ۱۹۴۷ روستا زیر آب


وی ادامه داد: در بازه زمانی ۵ تا ۹ اسفند با دریافت هشدار از سازمان هواشناسی، به تمام مراکز EOC (مرکز هدایت عملیات بحران) دانشگاه‌های علوم پزشکی تحت تاثیر و معین اعلام آماده‌باش کردیم.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اعزام تیم‌های ارزیاب حوزه سلامت به مناطق آسیب‌دیده و همچنین ارزیابی هوایی مناطق سیل زده توسط اورژانس هوایی، خاطرنشان کرد: در این حادثه پنج دستگاه آمبولانس پشتیبان، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، پنج تیم بهداشتی شامل بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت خانواده و ۲ تیم درمانی از دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

میعادفر از وارد شدن آسیب به ۱۸ مرکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های اورژانس در این منطقه خبر داد و گفت: سیلاب و فعالیت آمبولانس‌ها در سیلاب اخیر منجر به آسیب دو دستگاه آمبولانس در بریس و درگس شده است.

وی ادامه داد: خدمات حوزه سلامت به بیماران و مصدومان توسط اورژانس هوایی و قایق در حال انجام است و همزمان با فروکش کردن سیلاب در اغلب مناطق، تیم‌های بهداشت محیط در حال معدوم‌سازی بهداشتی لاشه‌های احشام سبک و سنگین در این منطقه هستند.

از روز هفتم اسفند ماه بارش‌ها در سیستان و بلوچستان آغاز شد و به مرور شدت گرفت. بارش‌ها منجر به وقوع آبگرفتگی و سیلاب در ۱۴ شهرستان استان، ۳۴۷ روستا و همچنین آسیب به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آبگرفتگی منازل در جنوب سیستان و بلوچستان شد.

شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، چابهار، کنارک، خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، دلگان، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز و مهرستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان از نهم اسفندماه درگیر سیل شده‌اند به طور که راه دسترسی به برخی روستاهای این منطقه مسدود شده و سدهای مخزنی در این محدوده نیز سرریز شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =