مراسم اختتامیه سومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برگزار شد

مراسم اختتامیه سومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با حضور دکتر طهرانچی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، اختتامیه سومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت عصر امروز (سه‌شنبه ۱۵ اسفند) با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر آقامیری استاندار قم، جمعی از علمای حوزه علمیه، روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها، مسئولان لشکری و کشوری استان قم در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی ۲۵ دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران در این مراسم گفت: امام زمان (عج) برای تشکیل حاکمیت جهانی ظهور خواهند کرد. تربیت هزاران جوان در اختیار دانشگاه‌هاست و دانشگاه‌ها اگر تربیت درستی داشته باشند، می‌توانند کادر امام زمان (عج) را تربیت کنند. این نوع تربیت یعنی پرداختن به مهدویت. مسجد مقدس جمکران در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است تا در حوزه امامت و مهدویت به برنامه‌های این دانشگاه کمک کند.

سیدجواد جعفری دبیر جشنواره امامت و مهدویت نیز گفت: برگزاری جشنواره‌های امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی دو وجه دارد، وجه اول این است که فضای ایجاد کرد تا همه افرادی که علاقمند خدمت در این حوزه بودند، پای کار بیایند و وجه دوم برگزاری این رویداد علمی، فرهنگی و هنری در ماه رجب و شعبان است که برکت جشنواره را چند برابر کرده و شاهد استقبال چشم‌گیر از برنامه‌های جشنواره بودیم.

وی ادامه داد: با اینکه جشنواره امامت و مهدویت یک فعالیت نوپا و سه ساله در دانشگاه آزاد اسلامی است، امسال رشد سه برابر مشارکت اتفاق افتاد و بیش از ۵۳ هزار نفر در این دوره شرکت کردند و ۱۵۱۴ کتاب و مقاله در حوزه امامت و مهدویت تولید شد. در این دوره بخش دانش‌آموزی در کنار حوزه دانشجویان و اساتید نیز راه‌اندازی و بیش از ۷ هزار آثار در این حوزه ایجاد شد. پیش از برگزاری جشنواره امامت و مهدویت که در بازه ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود، ۱۲۰ پیش‌رویداد برگزار شد.

در این مراسم از برگزیدگان و برگزارکنندگان سومین جشنواره امامت و مهدویت تجلیل به عمل آمد.

همچنین در پایان مراسم از کتاب «الصحفیه العسکرین الجامعه» مجموعه ادعیه و مناجات امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) گردآوری شده توسط مرحوم آیت‌الله سید محمدباقر موحد ابطحی اصفهانی، رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =