آمادگی ایران برای ازسرگیری همکاری‌های ریلی با ترکیه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس فوق‌العاده وزیران امور خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی در جده، با هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از دیدار مجدد با همتای خود و استمرار مشورت‌های مستمر، به سفر موفقیت آمیز اخیر رئیس جمهور کشورمان به آنکارا و برگزاری هشتمین نشست شورای عالی دو کشور اشاره کرد و اهمیت اجرای توافقات حاصله در این نشست را مورد تاکید قرار داد.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان با همتای سعودی دیدار کرد

او همچنین مسئولیت مهم وزراتخانه‌های خارجه دو کشور در اجرای توافقات حاصله در جریان سفر رئیس‌جمهور کشورمان به آنکارا را خاطرنشان کرد.

امیرعبداللهیان در ادامه بر لزوم فعال‌تر کردن کمیته‌های مشترک همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اهمیت روان سازی سفر کامیون‌ها برای تسهیل و تقویت همکاری‌های تجاری دو کشور را نیز یادآور شد و آمادگی کشورمان برای ازسرگیری همکاری‌های ریلی مسافری و باری با ترکیه را اعلام داشت.

وی با توجه به نگاه مشترک دو کشور در مبارزه با تروریسم، تداوم و تقویت همکاری‌ها در این زمینه را مهم دانست.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین، با ابراز نگرانی عمیق نسبت به وضعیت فلسطین و نوار غزه، دیدگاه‌های کشورمان در این خصوص را تشریح کرد.

براساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، سفر موفقیت‌آمیز دکتر رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان به ترکیه را حائزاهمیت دانست و از نتایج آن ابراز خرسندی کرد.

وی برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در ایران را تبریک گفت.

فیدان، همچنین با اشاره به روابط عمیق و دوستانه دو کشور، توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها را از اولویت‌های مهم ترکیه دانست.

فیدان، همچنین در چارچوب عزم دو کشور برای توسعه روابط در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، اهمیت از سرگیری همکاری‌های حمل و نقل ریلی و نیز تسهیل روابط مردمی میان دو کشور همگام با دیگر ابعاد روابط مشترک را مورد تاکید قرار داد.
وی همچنین از تقویت همکاری‌های دو کشور در مجامع ببن‌المللی استقبال کرد.

دو وزیر همچنین درخصوص وضعیت فلسطین و راه‌های پایان بخشیدن به جنگ ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان مظلوم نوار غزه تبادل‌نظر کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =