طوفان الاقصی| تأیید حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به ناوشکن آمریکا در دریای سرخ

حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر حیفای اشغالی، درخواست سازمان همکاری اسلامی برای توقف جنگ در غزه، تأیید حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به ناوشکن آمریکا در دریای سرخ و بمباران مرکز و شمال غزه از مهمترین تحولات بامدادی روز ۱۵۲ طوفان الاقصی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رژیم اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه مناطق جبالیا، النصیرات و دیر البلح را هدف حملات هوایی خود قرار داد که در اثر آن تعدادی شهید و زخمی شدند که با احتساب این افراد، شمار شهدای غزه از ابتدای جنگ به ۳۰۶۳۵ نفر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

طوفان‌الاقصی| شهادت ۱۲ نفر در بمباران منازل مردم در جنوب غزه

رژیم اسرائیل علی رغم درخواست‌ها از سوی جوامع جهانی و منطقه‌ای همچنان به حملات خود ادامه می‌دهد و طی بامداد امروز از بیم ملتهب شدن اوضاع در کرانه باختری در ماه رمضان آتی، به مناطقی در رام الله، قلقیلیه، جنین یورش برد و شماری از فلسطینیان را بازداشت کرد.

مهمترین تحولات یکصد و پنجاه و یکمین روز «طوفان الاقصی» را در ادامه دنبال کنید:

سازمان همکاری اسلامی خواستار آتش بس فوری در غزه شد

وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نشست جده خواستار آتش بس فوری در غزه شد. در بیانیه پایانی این نشست آمده، «ما درباره خطر ادامه جنایت نسل‌کشی و پاکسازی قومی در غزه هشدار می‌دهیم».

مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به فرودگاه حیفای اشغالی خبر داد

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که با پهپادهایی، سه شنبه شب (دیروز) نیروگاه برقی در فرودگاه حیفا واقع در شمال اراضی اشغالی را هدف قرار داده است.

حمله موشکی و پهپادی یمن به ناوشکن‌های آمریکا

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات موشکی و پهپادی این کشور علیه ناوشکن‌های آمریکا در دریای سرخ خبر داد.

حزب الله از شهادت رزمنده خود خبر داد

جنبش حزب الله لبنان از شهادت یکی از رزمندگان خود به‌ نام «حسن علی حسین» در حمله رژیم اسرائیل و در راه قدس خبر داد.

بمباران شمال و مرکز نوار غزه

جنگنده های رژیم اسرائیل منطقه جبالیا واقع در شمال و اردوگاه النصیرات و دیر البلح واقع در مرکز نوار غزه را بامداد امروز چهارشنبه به شدت بمباران کردند.

حزب الله شهرک «آویویم» را هدف قرار داد

حزب الله لبنان طی بیانیه‌ای بامداد امروز چهارشنبه اعلام کرد که شهرک صهیونیست نشین آویویم را با سلاح مناسب هدف قرار داده است.

عقب نشینی نتانیاهو از پیشنهاد وزیر افراطی در مورد مسجد الاقصی

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل در واکنش به اظهارات نخست وزیر این رژیم گفت که این تصمیم می‌تواند «شهروندان اسرائیل» را به خطر بیندازد.

نتانیاهو دیروز سه شنبه گفت که قصد دارد هفته اول ماه مبارک رمضان به نمازگزاران فلسطینی همانند تعداد سال‌های قبل اجازه ورود به مسجد الاقصی را دهد.

هفته‌های گذشته ایتامار بن گویر از کابینه خواسته بود ماه مبارک امسال اجازه ورود هیچ فلسطینی را به مسجد الاقصی ندهد و نتانیاهو با این پیشنهاد و خواسته وزیر افراطی و نژادپرستش موافقت کرده بود.

سنتکام عملیات موشکی و پهپادی ارتش یمن را تأیید کرد

فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن را تأکید کرد و مدعی شد که یک فروند موشک بالستیک و سه پهپاد را که از مناطق تحت کنترل ارتش یمن به سمت دریای سیاه سرخ پرتاب شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

بنا بر بیانیه سنتکام، این موشک‌ها و پهپادها به سمت ناوشکن کارنی شلیک و ارسال شده بود.

شهادت ۳ فلسطینی در مرکز غزه

بمباران منطقه دیرالبلح در مرکز نوار غزه تا این لحظه منجر به شهادت سه غیر نظامی شده است.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1223317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =