کارگاه توانمندسازی دستیاران آموزشی در دانشگاه آزاد سمنان برگزار شد

دستیاران آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان درکارگاه یک روزه علمی و تخصصی با اصول آموزشی، پژوهشی، روانشناسی آموزشی و امورفرهنگی و تربیتی آشنا شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، با هدف توانمندسازی و آشنائی دستیاران آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با مسایلی از قبیل «اصول تعلیم و تربیت اسلامی»، «روش‌ها وفنون تدریس وکلاس داری»، «روش تحقیق»، «ارزشیابی آموزشی»،«روانشناسی –آموزشی و یادگیری عمیق» و موضوعات ویژه، کارگاه یک روزه توانمند سازی دستیاران آموزشی این دانشگاه در سالن آمفی تاتر فرزانگان واحد سمنان برگزار شد.

مهدی منصوری در آغاز این کارگاه آموزشی اظهار کرد: یکی از مهمترین مراکز تربیت و پرورش قوه عاقله کشور دانشگاه ها هستند و استادان در این فرایند نقش ویژه‌ای دارند و اگر دانشگاه‌ها بخواهند در ایفای این نقش خود موفق باشند باید الزاماتی را رعایت کنند.

وی افزود: ورود کنش‌گر و حل مساله به مسایل کشور، اهمیت و اولویت بخشیدن به موضوع تربیت فراتر از تعلیم «یعنی اهمیت تربیت فرهنگی، اخلاقی و هویتی دانشجویان» و تحول مستمر و دائمی در محیط دانشگاه از راهکارهای تحولی دانشگاه در انجام این ماموریت است.

منصوری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری دربیانیه گام دوم انقلاب، آن را سندی راهبردی، الهام بخش و تعیین کننده مسیر بلندمدت حرکت تمدنی جمهوری اسلامی معرفی کرد و گفت: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، دانشگاه آزاد اسلامی نیز برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی خود را متناسب با اسناد بالادستی تهیه و تدوین کرده است.

منصوری در ادامه رهنمودهای معمار کبیر انقلاب اسلامی، منویات مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب، سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، سیاست‌های کلی نظام در علم و فناوری، نقشه جامع علمی‌کشور، سند جامع روابط علمی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران را از اسناد بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی در تدوین برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی دانشگاه برشمرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، بهره‌مندی و بکارگیری دانشجویان مقطع دکتری تخصصی در مقوله تدریس که با نظر و درایت محمد مهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، صورت گرفته را یکی راه‌کنش‌های تحول علمی در سند تحول و تعالی دانشگاه دانست و گفت: اجرای طرح دستیاران آموزشی موجب ارتقای توامان دانشگاه، دستیاران آموزشی و دانشجویان خواهد شد.

وی دستیاران آموزشی را هم‌نسل دانشجویان جوان امروز دانست و افزود: اشتراکات این دو نسل در نوع دیدگاه‌ها، علاقمندی به تکنولوژی های نوین، زمینه‌های علمی، فرهنگی و هویتی زیاد است و همین موضوع باعث تاثیر گذاری بیشتر بر نسل آینده و تحقق یکی از اهداف دانشگاه یعنی تربیت علمی، اخلاقی، رفتاری و هویتی آنان است.

این کارگاه یک روزه با سخنرانی رضا زیاری، رییس شورای توسعه و مدیریت منابع، محمد کریم سهرابی، رییس شورای پژوهش و فناوری، جواد صفائی کوچکسرائی، رییس شورای آموزشی و مهارتی، سمانه بهرامیان، رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، داریوش جلالی، مدیر کل حراست و شهاب مرادی، مدیرگروه رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان ادامه یافت.

برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضور رئیس دانشگاه، معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی و روسای شوراهای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان پایان بخش کارگاه توانمندسازی دستیاران آموزشی استان بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1223461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =