عین اللهی: درآمد اختصاصی وزارت بهداشت ۳۰ درصد افزایش داشته است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون میزان درآمد اختصاصی این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف تا ۳۰ درصد رشد داشته و به واسطه این موضوع خدمات به مردم با سرعت بیشتری ارائه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام عین‌اللهی عصر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در محل این سازمان اظهار داشت: حوزه سلامت یک حوزه بسیار مهم برای جامعه و مردم کشور به شمار می‌رود و هر روز مردم به این حوزه نیاز دارند و ویروس کرونا نشان داد اگر سلامت اختلال پیدا کند همه کارها باید قرنطینه شود. گرچه هنوز خطرات زیادی در زمینه‌های مختلف داریم اما در حال مقابله با آنها هستیم.

بیشتر بخوانید:

بدعهدی وزارت بهداشت با بیماران اس ام ای / مرگ کودکان در نبود دارو

وزیر بهداشت تصریح کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب حوزه سلامت است و در این بخش رشد فزاینده‌ای داشته‌ایم. گرچه اوایل انقلاب وضعیت نامناسبی در این حوزه داشتیم و ‌سلامت وضعیت نابسامانی داشت و پزشکان پاکستانی و هندی درمان ما را انجام می‌دادند و بسیاری از مردم برای درمان به خارج از کشورا اعزام می‌شدند اما اکنون تحول در حوزه سلامت را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: پس از انقلاب از نظر نیروی انسانی رشد خوبی در حوزه سلامت داریم و علاوه بر نیازهای کشور در بخش نیروهای انسانی، همه کشورهای دیگر به جامعه پزشکی ما نیاز دارند.

عین‌اللهی افزود: اکنون ۲۲ هزار عضو هیات علمی، ۲۷۰ هزار دانشجو، ۷۵۰ مرکز تحقیقاتی، یک هزار بیمارستان و ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی در وزارت بهداشت داریم.

وی ادامه داد: با همه مشکلاتی که داریم اما تمام خدمات در حوزه سلامت در حال انجام است اما هدف دشمن اختلال در حوزه سلامت است و ما امروز با تمام توان در حال ارائه خدمت به جامعه هستیم.

عین‌اللهی گفت:‌ اکنون ۹۶۰۰ قلم دارو داریم و اگر یک قلم دارو کم شود کشور با مشکلات مواجه خواهد شد اما سازمان غذا و دارو با تلاش شبانه‌روزی در حال رفع همه مشکلات و ارائه خدمات مطلوب به مردم هستند. در بحث ارز ترجیحی ما امسال مشکلات کمتری داشتیم. این اقدامات مرهون نگاه مثبت سازمان برنامه و بودجه به این وزارتخانه است.
وی تاکید کرد: برای بودجه حوزه سلامت در مجلس شورای اسلامی تلاش‌های زیادی داشته‌ایم.

در طرح دارویار ایثار شد
وزیر بهداشت اظهار داشت: در طرح دارویار این وزارتخانه و سازمان غذا و دارو ایثار کردند از آنجا که برخی سالها تا پنج میلیارد تومان ارز ترجیحی می‌گرفتیم اما برای جلوگیری از قاچاق دارو و هدایت شرکت‌ها برای استفاده درست از ارز دریافتی این طرح دارویار را اجرا کردیم در این اقدام توانستیم نیاز به ارز ترجیحی را به یک‌پنجم کاهش دهیم.

وی افزود: منابع طرح دارویار در سال گذشته داده نشده اما از نظر تخصیص منابع این ارز امسال وضعیت بهتر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =