طوفان‌الاقصی| یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری/ سخنگوی قسام:  هرگز عقب‌نشینی نخواهیم کرد

سخنگوی شاخه نظامی حماس با تاکید بر ادامه ایستادگی ملت و مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و حامیانش تاکید کرد که نبرد طوفان الاقصی مرحله جدیدی را در سطح جهان پایه‌گذاری کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، حمله هوایی بامدادی رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی فلسطینی‌ها در دیر البلح و شیخ زاید منجر به شهادت ۹ تن از اعضای خانواده‌ای شد.

بیشتر بخوانید:

طوفان‌الاقصی| تداوم بمباران غزه با ۱۷ شهید/ تاکید مقاومت عراق بر تداوم عملیات علیه صهیونیست‌ها

نظامیان رژیم اسرائیل بامداد امروز جمعه یکی از یورش‌های گسترده خود را به کرانه باختری انجام دادند و طی آن به شهرها و مناطق وسیعی یورش برده و شمار زیادی از فلسطینیان را بازداشت کرده و ربودند.

مهمترین تحولات یکصدوپنجاه‌وچهارمین روز «طوفان الاقصی» را در ادامه دنبال کنید:

رژیم اسرائیل بار دیگر فلسطینیان منتظر دریافت کمک را هدف قرار داد

شبکه الجزیره قطر گزارش داد که رژیم اسرائیل در نزدیکی میدان کویت واقع در شمال غزه، صف فلسطینیان برای دریافت کمک را هدف قرار داده است.

فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک سدیروت

رسانه‌های رژیم اسرائیل از فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک صهیونیست نشین سدیروت و حومه آن خبر دادند که بنا به ادعای رسانه‌های رژیم اسرائیل یکی از راکت‌های شلیک شده مقاومت به منطقه باز اصابت کرده است.

سرایا القدس مسئولیت شلیک راکت به سدیروت را برعهده گرفت

سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که شهرک صهیونیست نشین سدیروت و شهرک‌های اشغالی اطراف آن را هدف حملات راکتی خود قرار داده است.

یورش به کرانه باختری و بمباران مرکز غزه

رسانه های فلسطین بامداد امروز جمعه از حمله جنگنده‌های رژیم اسرائیل به منطقه مسکونی شیخ زاید واقع در مرکز غزه خبر دادند. همزمان نظامیان رژیم اسرائیل به منطقه طولکرم واقع در کرانه باختری یورش بردند.

سناتور آمریکایی خواستار اعمال فشار به رژیم اسرائیل شد

برنی سندرز، سناتور آمریکایی دموکرات در مورد جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه گفت: وقت آن رسیده است که واشنگتن از اسرائیل بخواهد کار درستی انجام دهد و به آن اطلاع دهد که اگر حمایت آمریکا را می‌خواهد، آنچه را که لازم است، انجام دهد.

شهادت ۹ فلسطینی در بمباران خانه‌ای در مرکز غزه

رسانه های فلسطین گزارش می‌دهند در بمباران خانه‌آی در مرکز دیر البلح، ۹ به شهادت رسیده اند و پیکرهای آن‌ها به بیمارستان الاقصی منتقل شده است.

سازمان ملل: ارسال دریایی و هوایی کمک به غزه جایگزین نیست

هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در نوار غزه با بیان اینکه این منطقه نیاز فوری به کمک های انسانی دارد، از ایده ارسال کمک از طریق هوا و دریا انتقاد کرد و گفت که انتقال کمک های انسانی به غزه از طریق دریا و هوا گزینه جایگزین آنچه ما می‌خواهیم از طریق زمینی رخ بدهد، نیست.

مقام سازمان ملل گفت: کمک‌های انسانی به غزه باید از طریق گذرگاه‌های زمینی امن به ویژه از دریا و از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» و همچنین اردن وارد شود.

او افزود: هزینه ارسال کمک از طریق هوایی بالا بوده و این کار بی‌فایده است و موضوع ارسال کمک های انسانی از طریق دریا را با مقامات قبرس و به کمک ائتلافی از کشورها بررسی کردیم.

تداوم یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری

نظامیان رژیم اسرائیل بعد از یورش به حومه منطقه طولکرم در کرانه باختری، به مناطق الخلیل، قلقیلیه، نابلس و سلفیت نیز یورش برده و تعدادی را ربوده‌اند.

ادعای رسانه صهیونیستی درباره لبنان

کانال ۱۳ تلویزیونی رژیم اسرائیل بامداد امروز مدعی شد که هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم از فرماندهان خود خواسته است که طرح حمله زمینی به جنوب لبنان را نیز طراحی کند.

بر اساس این ادعا، هالیوی از ژنرال «چیکو تامیر»، طراح حمله زمینی به نوار غزه خواسته است که طرح حمله به لبنان را نیز آماده کند.

تهدید دوباره نتانیاهو درباره حمله به رفح

علی‌رغم نگرانی‌های گسترده از تبعات حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم روز پنجشنبه بار دیگر وعده خود مبنی بر حمله به این منطقه در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه را تکرار کرد.

القسام ۶ نظامی اسرائیلی را از پا درآورد

گردان‌های القسام در ادامه گزارش امروز خود خبر دادند که «مجاهدان تک‌تیرانداز ما روز گذشته یک افسر اسرائیلی را در شرق بیت حانون در شمال نوار غزه هدف قرار دادند».
شاخه نظامی حماس همچنین اعلام کرد که به وسیله یک فروند پهباد مقر فرماندهی اشغالگران اسرائیلی را در شرق بیت حانون در شمال نوار غزه با دو موشک ضدنفر هدف قرار داده است.

سخنگوی قسام:  هرگز عقب‌نشینی نخواهیم کرد

ابوعبیده سخنگوی گردانهای قسام گفت دشمن جنایتکار همچنان به کشتار دسته جمعی وحشیانه ملت ما و تحقیر و زیر پا گذاشتن قوانین جهان ادامه می دهد.

راهپیمایی باشکوه مردم صعده یمن در حمایت مجدد از غزه

وی خاطر نشان کرد این نبرد(طوفان الاقصی)، پایه گذار مرحله جدیدی نه تنها در سطح غزه و فلسطین بلکه در سطح جهان است مبنی بر اینکه حق تنها از طریق زور و قدرت بازپس گرفته می‌شود.

سخنگوی قسام تاکید کرد ملت ما در برابر تجاوزات صهیونیستی آمریکایی که در تاریخ بی سابقه است، ایستادگی می‌کند.

وی افزود عربده کشی صهیونیست‌ها با رسیدن افراطی ترین کابینه نازی به حکومت در رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

سخنگوی قسام در ادامه گفت نزدیک بودن حلول ماه مبارک رمضان، ماه جهاد و پیروزی ها را به مردم بزرگ خود و امت اسلام تبریک عرض می کنیم.

وی خاطر نشان کرد که قوانین پوسیده بین المللی با سلطه دولت آمریکا در راستای حمایت از ظلم و تجاوزگری به کار گرفته شده است.

سخنگوی قسام تاکید کرد حماسه هفتم اکتبر(طوفان الاقصی) در پاسخ به تجاوزات مستمری که از چندین دهه ادامه دارد و با تلاش برای یهودی سازی و ویران کردن مسجدالاقصی به اوج خود رسیده، صورت گرفت.

وی در ادامه گفت ما برای یکصد و پنجاه و چهارمین روز متوالی است که با دشمن می جنگیم و تلفات سنگینی به این رژیم و صفوف افسران و نظامیان و مزدورانش و خسارتهای زیادی به ادوات جنگی اش وارد کرده ایم و همچنان ضربات بیشتری به آن می زنیم.

سخنگوی قسام تاکید کرد دشمن هرگز در سرزمین ما آرامش نخواهد داشت و هرگز قادر به فراهم کردن امنیت برای خود نخواهد بود.

وی با بیان اینکه، مردم و مقاومت با جهاد و استقامت به استقبال ماه مبارک رمضان می روند، افزود صهیونیستها هیچ اهمیتی برای تقدس مسجدالاقصی قائل نیستند و از مردم خود می خواهیم به سوی این مکان سرازیر شده و به دفاع از آن پرداخته و به اشغالگران اجازه ندهند طرحهای خود را در این مکان اجرا کند.

سخنگوی قسام اظهار داشت وظیفه هر انسان آزاده ای، پیوستن به جانفشانی مردم غزه و مقاومت آن و شکست تلاشهای دشمن برای تقسیم مسجدالاقصی  است.

وی تاکید کرد رزمندگان ما به نبرد با دشمن در هر مکانی که ارتش آن در غزه حضور دارد، ادامه می دهند و طی سه هفته اخیر تعداد زیادی عملیات منحصر به فرد انجام دادند و نظامیان دشمن را در کمین های محکم گرفتار کردند.

سخنگوی قسام گفت بدیهی و روشن است که کابینه دشمن، سیاست فریبکاری و وقت کشی را در مذاکرات درپیش گرفته که بیانگر سرخوردگی و آشفتگی آن است.

وی افزود مهمترین اولویت ما برای به سرانجام رساندن مبادله اسیران، پایبندی کامل به توقف تجاوزات دشمن و عقب نشینی آن از نوار غزه هستند و هرگز در این زمینه عقب نشینی نخواهیم کرد.

سخنگوی قسام گفت اشک تمساح واشنگتن برای تعداد محدودی از اسیران دشمن بر معیارهای دوگانه و بی اعتنایی آن به حقوق بشر تاکید می کند.

وی افزود : ما بر  این نکته تاکید می کنیم که گرسنگی،  اسیران صهیونیست نزد ما را هم هدف قرار داده و برخی از آنها به سبب کمبود غذا و دارو با بیماری دست و پنجه نرم می کنند.

سخنگوی قسام گفت کابینه دشمن و شورای جنگ آن با زندگی اسیران خود بازی کرده و اصرار دارند این افراد با تابوت برگردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر: 1223577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =