ظرفیت ذخیره‌سازی گاز در سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: انتظار ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۳ شاهد بهره‌برداری از فاز دوم توسعه میدان سراجه و تا پایان سال ۱۴۰۴ شاهد بهره‌برداری از فاز دوم میدان شوریجه باشیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اظهار داشت: 2 میلیارد مترمکعب برای شوریجه و یک‌میلیارد مترمکعب برای سراجه از قبل ظرفیت ذخیره‌سازی گاز ایجاد شده بود؛ به‌عبارتی برای 4 ماهه سرد امسال، حدود 2.5 تا 3 میلیارد مترمکعب ظرفیت برداشت گاز از دو مخزن ذخیره‌سازی شوریجه و سراجه در اختیار داشتیم.

بیشتر بخوانید:

ایران میزبان نشست کشورهای صادرکننده گاز می‌شود

وی افزود: فاز 2 میدان شوریجه و فاز 2 میدان سراجه به همراه سه میدان بانکول، مختار و قزل تپه، در برنامه توسعه ظرفیت ذخیره‌سازی گاز کشور قرار دارند که متولی اقدام‌های بالادستی در میدان‌های بانکول، مختار و قزل تپه، شرکت ملی نفت ایران است.

نوشادی در خصوص آخرین وضعیت توسعه فاز 2 میدان شوریجه گفت: با توسعه ذخیره‌سازی گاز در میدان شوریجه و تکمیل فاز دوم آن، ظرفیت ذخیره‌سازی در این میدان از 2 میلیارد مترمکعب به 4 میلیارد مترمکعب افزایش می‌یابد که این طرح توسعه‌ای، هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی 35درصدی در اجرا دارد.

وی ادامه داد: فاز 2 سراجه هم پیمانکار دارد، این پروژه به پیشرفت فیزیکی 40درصدی رسیده و با تکمیل فاز 2 میدان سراجه، ظرفیت ذخیره سازی گاز در این پروژه از یک‌میلیارد مترمکعب به 1.5 میلیارد مترمکعب افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که تا پایان سال 1403 شاهد بهره‌برداری از فاز دوم توسعه میدان سراجه و تا پایان سال 1404 شاهد بهره‌برداری از فاز دوم میدان شوریجه باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1223661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =