اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره پلتفرم‌ تاکسی‌های اینترنتی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: گزینه «عجله دارم» باید از پلتفرم‌ تاکسی‌های اینترنتی حذف شود چرا که به ضرر مردم است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ محمدعلی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص حذف گزینه عجله دارم از تاکسی‌های اینترنتی گفت: ما با پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه مخالفتی نداریم، اما باید در نظر داشت که علیرغم افزایش قیمت‌های این پلتفرم‌ها خدمات جدیدی از آن‌ها ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید:

گزینه «عجله دارم» از تاکسی‌های اینترنتی حذف شود

وی ادامه داد: براساس قانون در زمانی که خدمت مضاغفی از سوی پلتفرمها ارائه نمی‌شود قانون اجازه افزایش قیمت را نمی‌دهد، و اگر رخ دهد به مثابه تخلف است.

اسفنانی افزود: بنده به شخصه بارها از طریق این پلتفرم‌ها درخواست تاکسی کرده‌ام، اما تا زمانی که گزینه «عجله دارم» انتخاب نشود، آن هم با هزینه بالاتر خودرویی پیدا نمی‌شود، که این نه تنها خدمت‌رسانی به مردم نیست بلکه منجر به متضرر شدن مردم می‌شود.

اسفنانی گفت: سودی که نصیب این پلتفرم‌ها می‌شود بسیار بالا بوده و باعث شده است تا بسیاری از آژانس‌های تاکسی‌رانی و تاکسی تلفنی‌ها از گردانه رقابت حذف شوند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: میزان درآمد رانندگان این پلتفرم‌ها به نسب سایر رانندگان تاکسی‌های تلفنی یا آژانس‌ها بیشتر شده است و همین امر آزانس ها را دایره خدمت رسانی خارج کرده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به این مطلب که الگوریتم پلتفرم‌ها همانند قراردادهای بانکی است که بیشتر به منفعت پلتفرم بوده و ضرر کننده اصلی مردم هستند گفت: توقع می‌رود زمانی که گزینه عجله دارم انتخاب شد، در رسیدن مسافر به مقصد تأثیر داشته باشد.

وی افزود: اما برخلاف تصورات، با انتخاب گزینه عجله دارم این هزینه سفر است که چند برابر می‌شود. مسافری که در شرایط کمبود وقت قرار دارد به ناچار و از روی اجبار این گزینه را انتخاب می‌کند و پس از آن راننده پیدا می‌شود.

اسفنانی ادامه داد: به موجب قانون گزینه عجله دارم باید حذف شود چرا که در مواقعی مانند بارندگی و پیک ترافیک، این پلتفرم‌ها نمی‌توانند به مردم خدمت رسانی کنند در حالی که در آن زمان مردم بیشتر به خدمات رسانی این پلتفرم‌ها نیازمند هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =