گسترش همکاری‌های دانشگاه آزاد اسلامی با پژوهشگاه دانش‌های بنیادی

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی از همکاری‌های علمی و تحقیقاتی با پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی خبرداد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمد علی‌اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در جلسات هم اندیشی که با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر محمدجواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی برگزار شد، بر گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی با پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه تأکید شد.

بیشتر بخوانید:

دانشکده‌های موضوعی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شوند

علی‌اکبری درخصوص زمینه‌های همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با پژوهشگاه دانش‌های بنیادی اظهار کرد: این همکاری‌ها در موضوعات علوم پایه، علوم کامپیوتر، علوم شناختی و بایو بوده که ماحصل آن امکان سنجی تأسیس مرکز داده‌های بزرگ و تحلیل آن در واحدهای دانشگاهی از جمله واحد آیت اله آملی است.

وی نبود مرکز داده‌های بزرگ و مادر در علوم مختلف را یکی از ضعف‌های علمی و پژوهشی کشور دانست و افزود: راه‌اندازی چنین مراکزی در علوم مختلف سبب ایجاد پایگاه‌های علمی و تحقیقاتی قابل استناد و کارگشا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =