جزئیات تکالیف نوروزی دانش آموزان اعلام شد

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: نوروز ۱۴۰۳، پیک نوروزی نداریم اما دانش‌آموزان باید فعالیت‌های مهارت محور انجام دهند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حمید طریفی حسینی؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست با رسانه‌ها گفت: ۷۰ هزار کودک از ۱۹۶ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل بررسی و تعیین تکلیف شدند.

وی افزود: دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل موضوعی قدیمی است همچنین در ماده ۹۰ برنامه هفتم توسعه به موضوع بازماندگان از تحصیل پرداخته شده است.

طریفی حسینی افزود: در برنامه هفتم تکالیفی تعریف شده و براین اساس برنامه‌ریزی کردیم که آیین‌نامه انسداد بی‌سوادی و جذب بازماندگان از تحصیل تصویب شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در راستای ماده ۹۰ برنامه هفتم توسعه به مسائلی توجه کردیم همچون تدوین برنامه درسی جذب بازماندگان از تحصیل که باید اطلاعات آنها از نظر زمان و مکان آموزش جمع‌آوری شود و برنامه‌ریزی کردیم در سال تحصیلی آینده، فضای متفاوت در مواجه با موضوع دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل داشته باشیم.

۱۹۶ هزار کودک بازمانده از مدرسه

طریفی حسینی گفت: ۱۹۶ هزار کودک در سنین تحصیل دوره ابتدایی یعنی ۶ تا ۱۱ سال هستند که شرایط تحصیل دوره ابتدایی را برای آنها باید بررسی کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ۷۰ هزار دانش‌آموز از ۱۹۶ هزار نفری که اعلام شده تعیین تکلیف شدند، ۹ میلیون دانش‌آموز ابتدایی داریم و ۴۳۲ نفر از ۷۰ هزار نفر کودک بازمانده از تحصیل به علت اشتغال شرایط حضور در مدرسه ندارند.

طریفی حسینی درباره تکالیف نوروزی دانش‌آموزان ابتدایی گفت: امسال پیک نوروزی نخواهیم داشت و این موضوع مطابق سال‌های گذشته است. اصولاً هیچ‌گونه تکلیفی که به‌صورت متمرکز از ناحیه ستاد به استان‌ها برای عید نوروز ابلاغ شود که مدارس به‌صورت یکسان عمل کنند، نخواهد بود و به‌جای آن فعالیت‌های مهارت محور انجام می دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: سه فعالیت برای عید نوروز دانش‌آموزان تعیین کردیم که مبتنی بر ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین است‌. دانش‌آموزان می‌توانند فعالیت‌های کارکردی و مهارت محوری را در قالب صوت و فیلم و عکس برای معلم ارسال کنند بطور مثال دانش‌آموزان از مراسم افطار و سایر مراسمی که در آن حاضر می‌شوند، عکس تهیه کنند.

طریفی حسینی عنوان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند فعالیت‌های ورزشی خود را هم در قالب فیلم و توضیح برای معلم ارسال کنند. فعالیت‌های هنری از دیگر برنامه‌ها برای دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه داستان خوانی، کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، شعر و... از دیگر تکالیف عید است، گفت: محور سوم فعالیت‌ها دوستی با طبیعت و محیط‌زیست است و دانش‌آموزان می‌توانند فعالیت و تفریحاتی که در طبیعت انجام می‌دهد را ارسال کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از معلمان خواسته‌ایم به دلیل همزمان شدن نوروز و ماه مبارک رمضان فعالیت‌های سنگینی به دانش آموزان ندهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =