شیرخشک به میزان کافی در تمام استان‌ها وجود دارد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در تمام استان‌های کشور به میزان کافی شیر خشک وجود دارد و توزیع آن در تمامی داروخانه‌ها پایدار بوده و هیچ مشکلی برای تامین شیرخشک در تعطیلات نوروز وجود ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پدرام پاک‌آیین؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیدرباره وضعیت شیر خشک بیان کرد: در حال حاضر در تمامی استان‌های کشور به میزان کافی شیر خشک وجود دارد و توزیع آن در تمامی داروخانه‌ها پایدار بوده و هیچ مشکلی برای تامین شیرخشک در تعطیلات نوروز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

مردم نگران تامین شیرخشک نباشند

وی با بیان اینکه شیرخشک برای کودکان زیر ۲ سال مشمول یارانه است، گفت: خانواده‌ها می‌توانند با ارائه کد ملی یا شناسنامه نوزاد زیر دو سال، برای خرید ماهانه شیرخشک با قیمت دولتی و یارانه‌ای از داروخانه‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم و آغاز به کار وزیر بهداشت بر موضوع جوانی جمعیت تاکید شده است، گفت: وزارت بهداشت پیش از تصویب قانون جوانی جمعیت، قرارگاه فرادستگاهی را در ستاد وزارتخانه تشکیل داد. با توجه به اهمیت فرزندآوری و درمان ناباروری یکی از محورهای این قرارگاه بحث سلامت کودکان است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت طی جلساتی با شورای عالی بیمه سلامت، موضوع درمان رایگان کودکان مطرح کرد که در نهایت در ۸ بهمن ماه امسال با استناد به بند الف ماده ۹ قانون احکام برنامه‌های توسعه کشور، این طرح به تصویب رسید و در تمامی مراکز دولتی و دانشگاهی سراسر کشور، درمان کودکان زیر ۷ سال به صورت مطلق و عام چه خدمات سرپایی و چه بستری در سراسر کشور رایگان شد.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی سازمان‌های بیمه‌گر پایه، متعهد هستند که تعرفه دولتی یعنی رایگان بودن آن را اعمال کنند.

تاسیس ۶۷ مرکز سطح ۳ خدمات ناباروری طی دو سال گذشته

وی اظهار کرد: لازم به ذکر است که پیرو ابلاغ قانون جوانی جمعیت، تمامی مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند.

پاک‌آیین درباره جزئیات بیمه رایگان ناباروری، عنوان کرد: یکی از مصوبات قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، پوشش کامل درمان ناباروری بوده که طی دو سال گذشته، ۶۷ مرکز سطح ۳ خدمات ناباروری و ۱۳۳ مرکز سطح ۲ خدمات ناباروری با تاکید بر نقاط محروم کشور تاسیس شده است.

اجرای پویش سلامت کودکان در سال آینده

سخنگوی وزارت بهداشت از اجرای پویش سلامت کودکان در سال آینده خبر داد و افزود: در آینده طرح پویش سلامت کودکان را خواهیم داشت، سلامت کودکان برای ما بسیار مهم است. پویش‌های مختلفی را راستای خانواده در پیش داریم و باید از سلامت درمان محور به‌سلامت پیشگیری محور که کم‌هزینه‌تر است برویم.

پاک‌آیین با بیان اینکه از دست دادن سن طلایی کاشت یعنی صفر تا ۴ سالگی باعث می‌شد کودک ناشنوا در مهارت‌های ارتباطی دیگر نیز دچار مشکل شود، گفت: در راستای اجرای سیاست جوانی، در سال گذشته ۲۰۰۰ حلزون شنوایی در کودکان ناشنوای مطلق و شدید برای نخستین بار در کشور به صورت رایگان کاشت شد.

وی ادامه داد: متاسفانه از آنجا که هزینه‌های عمل کاشت بسیار بالا بود، خانواده‌های زیادی توان پرداخت هزینه عمل کاشت حلزون را نداشتند و سال‌ها در انتظار نوبت عمل می‌ماندند، با دستور وزیر بهداشت صف کاشت حلزون شنوایی را به صفر رساندیم.

به دنبال متناسب‌سازی پرداختی‌ها به پرستاران هستیم

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۶ سال تاخیر بالاخره در دولت سیزدهم به اجرا درآمد، افزود: معتقدم هویت بخشی به حرفه پرستاری و اینکه هر خدمت پرستاری تعرفه خاص خود را داشته باشد، نوعی احترام به ساحت پرستاران و کرامت آنهاست که در این دولت تحقق پیدا کرد. البته نسبت به اضافه کاری پرستاران مطالبه‌گر هستیم، یعنی به دنبال این هستیم که نرخ اضافه کار افزایش پیدا کند و هر نوع پرداختی تکمیلی به پرستاران متناسب با زحماتی که این قشر می‌کشند، باشند.

وی با تاکید بر این‌که ما به دنبال متناسب‌سازی پرداختی‌ها به پرستاران هستیم، بیان کرد: سایر دستگاه‌های ذی‌ربط نیز در جریان هستند. در این زمینه برنامه‌های خوبی برای سال آینده داریم که امیدواریم بتوانیم زحمات این قشر خدوم و فداکار را تاحدودی جبران کنیم.

۲۷ میلیون ایرانی تحت پوشش برنامه «سلامت خانواده»

پاک‌آیین بیان کرد: با توجه به اینکه در ابتدای دولت، ۱۲ میلیون نفر فاقد بیمه سلامت، رایگان بیمه شدند، امروزه هیچ فردی بدون بیمه پایه نیست. بستری ۳۳ میلیون نفر نیز در قالب نظام ارجاع رایگان شده است.

پاک‌آیین در پایان با اشاره به برنامه «سلامت خانواده» در ۱۹۵ شهرستان با محور تقدم بهداشت بر درمان، گفت: در حال حاضر، در ۱۰ استان ۲۷ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش برنامه سلامت خانواده قرار گرفته‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره اقدامات وزارت بهداشت تا پایان سال جاری گفت: طی دو سال گذشته، ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی کشور اضافه شد که از تولیدات داخلی بوده است. همچنین با رویکرد تقدم پیشگیری بر درمان۲۰۰۰ خانه بهداشت به بهره‌برداری رسید و ۱۷۰۰ خانه بهداشت نیز تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: ۷۰ هزار نیروی شرکتی وزارت بهداشت در قالب طرح ساماندهی کارکنان دولت تبدیل وضعیت شدند و ۲۵ هزار کادر جدید استخدام شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =