لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران تدوین شد

معاون پرستاری وزارت بهداشت، با اشاره به تاکید رهبری در خصوص جایگاه پرستاران، گفت: پیش نویس لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران در دست تدوین است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عباس عبادی گفت: به دنبال منویات رهبری در خصوص جایگاه پرستاران و دستور رئیس جمهور مبنی بر پیگیری مطالبات این قشر زحمتکش، پیش نویس لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران تدوین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دولت فکری به حال بحران مهاجرت پرستاران کند

وی افزود: پیش نویس این لایحه در محورهای "مشوق‌های آموزشی، جبران مالی خدمات پرستاری، جذب و استخدام و تأمین نیروی انسانی، رفاهی و انگیزشی، ارتقای جایگاه و کرامت معنوی پرستاران" با مشارکت همه ذی نفعان در دست تدوین است.

عبادی خاطرنشان کرد: این لایحه پس از بررسی در کارگروهی متشکل از وزیر بهداشت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان اداری و استخدامی، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و دستیار پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهور، جهت طرح و تصویب در هیأت وزیران ارجاع خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: تدوین این لایحه گامی مهم در جهت حمایت از حقوق پرستاران و ارتقای جایگاه این قشر فداکار در نظام سلامت کشور محسوب می‌شود و انتظار می‌رود با تصویب این لایحه، شاهد بهبود کیفیت زندگی و کاری پرستاران و افزایش انگیزه و رضایت شغلی آنها و در جهت ارتقای سلامت مردم باشیم.

کد خبر: 1224445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =