طوفان الاقصی/ «فاجعه انسانی» در بیمارستان الشفاء غزه

در صدوهفتادمین روز طوفان الاقصی جنگ در غزه در حالی ادامه دارد که بیمارستان الشفاء همچنان تحت محاصره اشغالگران قرار دارد، مقاومت اسلامی عراق نیز در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را هدف حملات پهپادی خود قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، جنگ در نوار غزه برای یکصدوهفتادمین روز ادامه دارد و نیروهای اشغالگر صهیونیستی برای هفتمین روز متوالی مجتمع بیمارستانی الشفاء در شمال غزه را تحت محاصره و حمله قرار داده‌اند، مقاومت اسلامی عراق نیز در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را هدف حملات پهپادی خود قرار داد.

بیشتر بخوانید:

حملات مجدد هوایی آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

طبق آخرین آماری که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، تعداد شهدای فلسطین از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون، به ۳۲۱۴۲ و تعداد مجروحان نیز به ۷۴۴۱۲ رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که رژیم اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۷ جنایت و کشتار در حق ملت فلسطین شده که در جریان آن ۷۲ نفر شهید و ۱۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس گزارش فوق ۷۲ درصد قربانیان جنگ در غزه زنان و کودکان هستند.

مهمترین تحولات یکصدوهفتادمین روز «طوفان الاقصی» را در ادامه دنبال کنید:

هدف قرار گرفتن یک خودروی زرهی ارتش اسرائیل در غزه

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از هدف قرار دادن یک دستگاه خودرو زرهی ارتش رژیم صهیونیستی با موشک هدایت شونده در میدان «ابوالسعود» در جنوب مجتمع پزشکی الشفاء در نوار غزه خبر داد.

در طول بیش از ۵ ماه جنگ مداوم اسرائیل در نوار غزه، بیش از ۱۳ هزار کودک جان خود را از دست داده و هزاران کودک دیگر هم زخمی شده‌اند.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف هفته قبل در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گفت که این میزان مرگ و میری که طی چند ماه در غزه شاهد آن بودیم، در هیچ درگیری دیگری در هیچ کجای جهان تاکنون اتفاق نیفتاده است.

بسیاری از کودکان غزه از کم‌خونی شدید و سوء تغذیه حاد رنج می‌برند و حتی دیگر انرژی برای گریه کردن هم ندارند. این درحالی است که چالش‌های زیادی در برابر ورود کاروان‌های کمک‌رسانی به غزه وجود دارد.(+لینک)

تیراندازی در اشدود / ۳ صهیونیست زخمی شدند

رسانه‌های صهیونیستی از تیراندازی در شهر اشغالی اشدود در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند.

در این تیراندازی یک مرد و دو زن( سه صهیونیست) زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیست ، فرد مظنون به تیراندازی یونیفرم ارتش اسرائیل را بر تن داشته است.

منابع از تداوم محاصره هولناک ارتش اشغالگر علیه غیرنظامیان در داخل بیمارستان الشفاء و محله‌های اطراف آن از یک هفته گذشته تاکنون خبر داده و اعلام کردند که هم‌زمان با تداوم حملات وحشیانه عناصر صهیونیست، افرادی که تحت محاصره هستند هیچ آب و غذایی ندارند.

یک گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست به بهانه برپایی جشن به اصطلاح «پوریم» به مسجدالاقصی یورش بردند.

خبرنگار شبکه خبری «الجزیره» از یورش نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهر بیت لحم در جنوب کرانه باختری رود اردن خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت یک نظامی دیگر این رژیم در درگیری با مقاومت فلسطین در غزه اذعان کرد.

ارتش اسرائیل اعلام کرده که این نظامی از گردان ۹۳۲ بوده که در درگیری‌های شمال غزه به هلاکت رسیده است.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) صبح امروز یکشنبه مدعی شد که شش پهپاد یمن را رهگیری کرده و پنج پهپاد دیگر نیز در دریای سرخ واژگون شده‌اند!

سنتکام همچنین مدعی شد که یک نفت کش با پرچم چین در نتیجه شلیک ۵ موشک از سواحل یمن، آسیب جزئی دیده است.

مقاومت اسلامی عراق در اطلاعیه‌ای از حمله پهپادی به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه صادره آمده است که این عملیات ویژه در چارچوب مرحله دوم عملیات‌های مقاومت عراق علیه مواضع رژیم صهیونیستی است و در طول ماه رمضان برای حمایت از غزه تشدید خواهد شد.

حزب‌الله مواضع اشغالگران را موشک‌باران کرد

حزب الله لبنان اعلام کرد که در پاسخ به حمله رژیم اشغالگر به بعلبک در شرق لبنان، با بیش از ۶۰ موشک، یک پایگاه موشکی در منطقه «یوآو» و مقر فرماندهی دفاع هوایی ارتش اسرائیل در منطقه «کیلع» را هدف قرار داده است.

ساعتی پیش ارتش اشغالگر قدس، اعلام کرد که مکانی در بعلبک را هدف حمله هوایی قرار داده است.

شبکه خبری «المیادین» از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف پایتخت سوریه و مقابله پدافند هوایی سوریه با این حمله خبر داد.

ابوآلاء الولائی دبیرکل کتائب سیدالشهداء عراق در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مقاومت اسلامی در عراق رکن اساسی محور مقاومت و مفهوم «وحدت میادین» است و برای خود دشوارترین هدف را در چارچوب تعهدات خود در قبال نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه مشخص کرده است و به اذن خداوند به آن دست خواهد یافت.

او افزود: {این هدف} حمله به بنادر و تأسیسات رژیم در دریای مدیترانه، از جمله پالایشگاهها، پایگاهها و فرودگاهها است.

دبیرکل کتائب سیدالشهداء در پایان نوشت: «زمان به نفع مقاومت است، بلکه اکنون زمان مقاومت است».

شبکه ۱۳ عبری‌زبان گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با کابینه جنگ اسرائیل، در روز جمعه گفته است: «حتی اگر دست به عملیات نظامی در رفح بزنید، باز هم حماس باقی خواهد ماند».

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای گفت: «از سکوت رسمی بین‌المللی در قبال فاجعه‌ای که نیروهای اشغالگر فاشیستی در بیمارستان الشفاء و اطراف آن به وجود آورده‌اند، ابراز انزجار می‌کنیم».

حماس همچنین از ملت‌های عربی و اسلامی و تمامی آزادگان جهان خواست تا علیه منافع رژِیم صهیونیستی حداکثر فشار را وارد کنند.

بیمارستان الشفاء ۷ روز است که تحت محاصره و حملات ارتش اشغالگر قرار دارد و تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از کادر درمانی، بیماران و پناهندگان داخل بیمارستان به شهادت رسیده‌اند.

جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی با بمباران خانه‌ای در منطقه «الحکر» در شهر «دیرالبلح» در مرکز غزه ۸ فلسطینی از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =