حملات مجدد هوایی آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

آمریکا و انگلیس امروز جمعه بار دیگر در ۲ حمله هوایی، منطقه‌ای در شمال شرق استان الحدیده یمن را هدف قرار دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، خبرنگار شبکه خبری المیادین امروز گزارش داد که آمریکا و انگلیس ۲ حمله هوایی به مزرعه «سُردُد» در منطقه «الکَدَن» در شمال شرق استان ساحلی حدیده یمن که مشرف به دریای سرخ است، انجام دادند.

بیشتر بخوانید:

انگلیس و استرالیا خواستار توقف فوری جنگ غزه شدند

پیش از این آمریکا و انگلیس روز دوشنبه ۱۰ حمله هوایی را علیه دو منطقه «الجبانه» و «الفازه» در همین استان و نیز منطقه «التعزیه» در شمال استان تعز در جنوب غرب یمن انجام داده بودند.

یمن یکی از مهم‌ترین جبهه‌های پشتیبانی از مقاومت فلسطین در برابر حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه است که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ادامه دارند.

یمن از نوامبر گذشته کشتی‌های رژیم صهیونیستی و نیز سایر کشتی‌هایی را که به سمت بنادر واقع در فلسطین اشغالی در حرکت هستند، در دریای سرخ و خلیج عدن هدف قرار می‌دهد.

در مقابل آمریکا و انگلیس برای حمایت از رژیم صهیونیستی سعی دارند با حمله به نقاط پراکنده‌آی در یمن، آن را از حملاتش علیه کشتی‌های اسرائیلی منصرف کنند.

اما شورای عالی سیاسی یمن امروز با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که تلاش‌های آمریکا برای در هم شکستن محاصره دریایی کشتی‌هایی که به سمت اراضی اشغالی در حرکت هستند و نیز حملات هوایی آمریکا و انگلیس به یمن شکست خواهند خورد.

«محمد العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در همین رابطه تاکید کرد که «یمن با قدرت اصول جدید درگیری را تحمیل خواهد کرد که آمریکا، انگلیس و اسرائیل و هرکسی که در کنار آنها است، بهایش را پرداخت خواهند کرد.»

العاطفی در ادامه اظهار کرد: عملیات نیروی دریایی یمن علیه کشتی‌های تجاری و رزم‌ناوهای آمریکایی و انگلیسی هرگز متوقف نخواهد شد و تا زمانی که سرکشی آنها (آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها) در آب‌های منطقه‌ای یمن ادامه یابد، این حملات نیز ادامه خواهند داشت.

وزیر دفاع یمن همچنین تاکید کرد: یمن قادر است حق خود را بگیرد و با جامعه بین‌المللی که تنها به قدرتمندان احترام می‌گذارد، برخورد کند و نبرد فتح موعود و جهاد مقدس در حمایت از عملیات طوفان الاقصی قطعا پیروز خواهد شد.

امروز فرماندهی مرکزی تروریستی آمریکا (سنتکام) امروز مدعی شد که ارتش این کشور و نیروهای ائتلاف یک قایق و دو موشک بالستیک ضد کشتی را که نیروهای جنبش انصارالله یمن در دریای سرخ شلیک کرده بودند، رهگیری کرده و هدف قرار دادند.

کد خبر: 1225236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =