غیرنظامیان بیمارستان الشفاء سپر انسانی اسرائیل شده‌اند

یک سازمان حقوق بشری با اشاره به جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در مجتمع پزشکی الشفاء غزه اعلام کرد که ارتش اسرائیل از غیرنظامیان فلسطینی در این بیمارستان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، هم‌زمان با ادامه حملات وحشیانه و محاصره غیرانسانی که رژیم صهیونیستی علیه مجتمع پزشکی الشفاء در شهر غزه تحمیل کرده، سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در گزارشی، استفاده عمدی ارتش اشغالگر از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی در این بیمارستان و اطراف آن را مستند و اعلام کرد که ارتش اسرائیل برای تامین امنیت و محافظت از نیروهای خود در داخل و اطراف بیمارستان الشفاء، که از دوشنبه هفته گذشته مورد حمله نیروهای اسرائیلی قرار گرفته، از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

حملات مجدد هوایی آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

این سازمان تاکید کرد، شواهد نشان می‌دهد که نیروهای اسرائیلی از غیرنظامیان بیمار و آواره در داخل مجتمع پزشکی الشفاء به عنوان سپر انسانی استفاده و از آنها چه در زمینه عملیات‌های نظامی خود در داخل بیمارستان و چه ایجاد پوشش برای نیروهای لجستیکی و خودروهای نظامی ارتش اسرائیل سوءاستفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، یکی از شاهدان عینی جنایات ارتش اسرائیل در بیمارستان الشفاء با نام مخفف «خ.ف» که از آوارگان حاضر در این بیمارستان بود اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی روی سر او و ۳ جوان دیگر دوربین نصب کرده و آنها را مجبور کردند تا وارد یکی از اتاق‌های بیمارستان الشفاء و نیز چند مکان دیگر بشوند.

به گفته منبع مذکور، این غیرنظامیان فلسطینی مجبور شدند چند ساعت متوالی در ساختمان جراحی عمومی بیمارستان الشفاء حرکت کنند تا صهیونیست‌ها اطلاعاتی که می‌خواستند را در دوربینی که بر سر این افراد نصب شده بود ثبت کنند.

این منبع گفت که ارتش اسرائیل از آنها به عنوان سپر انسانی در برابر هر خطر احتمالی استفاده کرده و سرنوشت جوانان دیگری که همراه او بودند معلوم نیست. همچنین عناصر ارتش اشغالگر چندین ساختمان و نیز داروخانه‌ها را در مجتمع پزشکی الشفاء به آتش کشیده و صدها بیمار و آواره را در یک ساختمان حبس کرده و نیز در داخل مکان های مختلف در بیمارستان مشغول کشتار و اعدام‌های میدانی متعدد هستند.

«م.ن» یکی دیگر از شاهدان این جنایات که ۶۰ سال دارد نیز به نوبه خود اعلام کرد که ارتش اسرائیل پسر او را مجبور کرد تا وارد زیرزمین‌های بیمارستان الشفاء و فاضلاب این بیمارستان شود. همچنین ارتش اسرائیل از بسیاری از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده و آنها را مجبور کرد پشت سر نیروهای ارتش اسرائیل و خودروهای نظامی آن بایستند و از هرگونه حمله احتمالی به این نیروها جلوگیری کنند.

همسر یکی از پرستاران بیمارستان الشفاء هم در گفت‌وگو با تیم دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد که با چشمان خودش دید نیروهای اسرائیلی از همسرش به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند تا درهای بخش‌های مختلف بیمارستان را طی چند ساعت متوالی باز کنند.

او در ادامه اعلام کرد که خبری از همسرش نیست و می‌ترسد که نیروهای دشمن او را کشته باشند.

اعضای چند خانواده ساکن در مجاورت مجتمع پزشکی الشفاء هم گزارش دادند که ارتش اسرائیل برای ورود به خانه‌های اطراف این بیمارستان از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است.

یکی از زنان فلسطینی ساکن خانه‌های اطراف بیمارستان الشفاء گفت که یک جوان فلسطینی درحالی که بسیار آشفته بود و تنها یک لباس زیر به تن داشت وارد خانه او شده و اعلام کرد که ارتش اسرائیل او را فرستاده تا از مردم ساکن خانه‌های اطراف بیمارستان الشفاء بخواهد فورا خانه‌های خود را تخلیه کنند وگرنه این خانه‌ها بر سرشان خراب می‌شود.

دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در ادامه گزارش خود تاکید کرد که شواهد جمع‌آوری شده نشان می‌دهد ارتش اسرائیل از تعدادی از بازداشت شدگان فلسطینی در بیمارستان الشفاء به عنوان سپر انسانی در مناطق جنگی استفاده می‌کند.

بیمارستان الشفاء از ابتدای هفته گذشته تحت محاصره و حملات وحشیانه ارتش اشغالگر قرار دارد و تاکنون صدها نفر از کادر درمانی، بیماران و پناهندگان داخل بیمارستان به شهادت رسیده‌ یا زخمی شده‌اند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت روز گذشته به نقل از بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد، حدوداً ۱۷۰ فلسطینی در حمله به بیمارستان الشفاء کشته شده و بیش از ۸۰۰ نفر نیز بازداشت شده‌اند و در مراحل بازجویی به‌سر می‌برند.

در این بیانیه که توسط سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی صادر شد، اذعان شده است که ارتش اسرائیل در حمله خود به بیمارستان الشفاء از موشک، تک‌تیرانداز و آتش بالگرد استفاده کرده است که ۳۵ مورد از آن طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =