نوشیدن قهوه برای سلامتی ما مفید است یا مضر؟

نوشیدن قهوه دیگر یک سرگرمی نیست؛ بسیاری برای سلامتی خود این نوشیدنی را در برنامه روزانه خود گنجانده اند و برخی هم معتقدند که با نوشیدن قهوه حس و حال بهتری دارند و خستگی کار روزانه را از خود دور می کنند.

به گزارش گروه اجتمای ایسکانیوز؛ خیلی از ما هر روز قهوه می نوشیم اما سوال این است که آیا قهوه برای سلامتی ما خوب است یا مضر؟ کافئین روز شما را شروع می‌کند و انرژی شما را افزایش می دهد. می تواند به شما کمک کند تمرکز کنید، خلق و خوی خود را بهبود بخشد و شاید حتی به شما کمک کند طولانی تر زندگی کنید. اما چقدر مقدار از آن زیادی محسوب می شود؟

کافئین، یک محرک طبیعی است که در انواع غذاها مانند دانه‌های قهوه، برگ‌های چای، دانه‌های کاکائو یافت می‌شود. همچنین می توان آن را به صورت مصنوعی به نوشیدنی هایی مانند نوشابه و نوشابه های انرژی زا اضافه کرد. تحقیقات نشان می دهد که حدود ۹۰ درصد از بزرگسالان ایالات متحده هر روز نوعی کافئین مصرف می کنند.

یکی از محبوب‌ترین راه‌هایی که مردم کافئین دریافت می‌کنند، قهوه است. دکتر گرگ مارکوس، رئیس بخش تحقیقات قلب و عروق و استاد پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، می گوید مقالات نشان می‌دهند که مصرف قهوه به طور کلی برای سلامتی مضر نیست. اما من مایل نیستم که به کسی توصیه کنم که قهوه بنوشد، در صورتی که این کار را انجام نمی دهد، یا مصرف آن را برای سلامتی افزایش دهد.

مطالعات نشان داده‌اند که کافئین می‌تواند هم مفید باشد و هم ضرر. افرادی که به طور منظم قهوه می‌نوشند ممکن است کمتر به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، بیماری پارکینسون و برخی سرطان ها مبتلا شوند. چند مطالعه نشان می‌دهد که احتمال مرگ آنها در اثر بیماری قلبی و سایر بیماری ها کمتر است.

طبق گفته سازمان غذا و دارو، ۴۰۰ میلی گرم کافئین در روز - معادل چهار یا پنج فنجان قهوه - برای بزرگسالان سالم بی خطر در نظر گرفته می شود. یک فنجان چای سبز یا سیاه ۳۰ تا ۵۰ میلی گرم کافئین دارد. نوشیدنی های انرژی زا ممکن است حاوی ۴۰ تا ۲۵۰ میلی گرم به ازای هر ۸ اونس باشد و یک قوطی ۱۲ اونسی نوشابه کافئین دار حاوی ۳۰ تا ۴۰ میلی گرم است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1225512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =