سخنگوی صنعت برق: صنایع از برق پایدار در تابستان برخوردارند

سخنگوی صنعت برق گفت: پیش بینی ما این است که تا تابستان ۱۷۰۰ مگاوات و تا پایان سال ۲ هزار مگاوات از این ظرفیت در مدار تولید قرار گیرد. در این شرایط صنایع از برق پایدار در تابستان برخوردار خواهند بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل توانیر و سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه، برای سال ۱۴۰۳ وزارت نیرو ۱۸۰ اقدام در ۶ محور قرار دارد که بخشی از آن توسعه ظرفیت نیروگاهی است، گفت: در همین بخش بخشی نیروگاه‌های تجدید پذیر، حرارتی و نیرو گاه‌های مقیاس کوچک هستند.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۲ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور

وی ادامه داد: در حوزه شبکه انتقال و فوق توزیع برنامه مفصلی برای مناطقی که برای تأمین برق، افزایش پایداری، بهبود ولتاژ داشته باشیم طراحی شده و در این ۱۸ اقدام قرار دارد.

رجبی مشهدی خاطر نشان کرد: بخشی مربوط به مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف است و سه محور دیگر مدیریت هماهنگی، پایش و کنترل پذیری است.

وی ادامه داد: برای صنایع بر اساس ماده ۴ قانون مانع زدایی صنایع انرژی بر کشور باید ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه احداث کنند که ۹ هزار مگاوات حرارتی و هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر است.

مدیر عامل توانیر اضافه کرد: خوشبختانه کار آغاز شده و تا کنون بیش از ۸۷۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی به شبکه سراسری متصل شده است و تولیدشان به شبکه سراسری اضافه شده است.

سخنگوی صنعت برق در خاتمه اضافه کرد: پیش بینی ما این است که تا تابستان ۱۷۰۰ مگاوات و تا پایان سال ۲ هزار مگاوات از این ظرفیت در مدار تولید قرار گیرد. همچنین ۵ هزار مگاوات عملیات اجرایی آن آغاز شده و مابقی به دنبال مجوزهای خاص خود از جمله مجوزهای زیست محیطی، تأمین گاز و … باشند. در صورتیکه این اقدامات به درستی انجام شود صنایع از برق پایدار برخوردار باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =