برگزاری یادواره "شهدای غریب" استان خراسان شمالی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی از برگزاری یادواره شهدای آزاده (شهدای غریب) خبر داد و گفت: شهدای آزاده از جمله شهیدان مظلومی هستند که در غربت و همراه با شکنجه‌های فراوان به شهادت رسیدند اما ذره‌ای از اصول و آرمان خود کوتاه نیامدند و به نظام اسلامی آبرو بخشیدند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، قاسم محمدزاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی از برگزاری یادواره شهدای آزاده (شهدای غریب) خبر داد.

وی گفت: شهدای آزاده از جمله شهیدان مظلومی هستند که در غربت و همراه با شکنجه‌های فراوان به شهادت رسیدند اما ذره‌ای از اصول و آرمان خود کوتاه نیامدند و به نظام اسلامی آبرو بخشیدند.

قاسم محمدزاده ادامه داد: شهدای آزاده با تاسی به مولای دربندشان حضرت موسی‌بن جعفر (ع) بعد از تحمل عزتمندانه دوران اسارت با شکنجه‌های فراوان به شهادت رسیدند و نشان دادند که زندگی عزتمندانه در گرو ایستادگی و استقامت است.

مدیرکل بنیاد خراسان شمالی با اشاره به برگزاری یادواره "شهدای غریب" در خردادماه سال جاری افزود: همه دستگاه و متولیان فرهنگی استان باید با وفاق و همدلی پای کار بیایند تا بتوانیم یک یادواره شایسته و اثرگذار جهت بازخوانی و تبیین سیره شهدای آزاده برگزار نماییم.

وی گفت: باید برای این یادواره از ظرفیت بزرگ هنرمندان غافل نشویم و تلاش کنیم تا مفاهیم بلند ایثار و شهادت را در قالب زبان هنر به نسل جوان منتقل نماییم.
گفتنی است استان خراسان شمالی دارای ۱۰ شهید غریب دوران اسارات است که از این تعداد شهیدان "غلامعلی فاتح مقدم"، "ابراهیم مرموزی"، "رمضانعلی لعل جوهری" و "محمد لعل صباغیان" مربوط به شهرستان اسفراین، شهیدان "محمود صفاریان"، "مظفر حسین‌زاده" و "یوسف دهدلی" مربوط به شهرستان بجنورد و شهیدان "محمدرضا خاکشور" و "محمد رضایی" مربوط به شهرستان شیروان و همچنین شهید "پیرعلی جوانمرد" مربوط به شهرستان فاروج می‌باشد.

خبرنگار: فواد چاهی
انتهای خبر/

کد خبر: 1225724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =