سهم 62 درصدی خودروهای چینی از بازار جهانی

دبیرکل انجمن خودروهای سواری چین اعلام کرد که خودروهای انرژی جدید چین 62 درصد سهم بازار خودروهای برقی جهان را طی دو ماه ابتدایی سال جاری میلادی از آن خود کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین (سی‌ام‌جی)، «چوی دونگ‌شو» -دبیرکل «انجمن خودروهای سواری چین»- اعلام کرد خودروهای انرژی جدید چین 62 درصد سهم بازار خودروهای برقی جهان را طی دو ماه ابتدایی سال جاری میلادی از آن خود کرده‌اند.

علاوه بر این چین طی بازه ژانویه-فوریه به یک سهم بازار قابل توجه 70 درصدی در بازار خودروهای پلاگین هیبریدی دست یافته است.

چوی دونگ‌شو با اشاره به داده‌هایی که نشان دهنده این است که فروش خودروی جهانی طی دو ماه ابتدایی امسال به 12.65 میلیون دستگاه شامل 1.9 میلیون دستگاه خودروی برقی رسیده، بر نقش محوری چین در تحول سبز صنعت خودرو تاکید کرد.

چوی عملکرد قدرتمند چین در بازار جنوب شرق آسیا را به زنجیره تامین داخلی قوی نسبت داد که به افزایش فروش و صادرات داخلی منجر شده است.

این کشور با تداوم روند رشد مشاهده شده در سال 2022 یعنی زمانی که سهم بازار خودروهای برقی چین از 60 درصد کل جهان فراتر رفت، در سال 2023 با فراتر رفتن از 9 میلیون دستگاه هم در تولید و هم در فروش، پیشتازی بازار خود را تثبیت کرد و برای نهمین سال متوالی در خط مقدم بازار خودروهای برقی جهان قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =