جذب دانشجوی بین الملل زمینه ساز پیشرفت و توسعه استان خراسان شمالی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی گفت: با توجه به موقعیت خوب استان خراشان شمالی، جذب دانشجوی غیرایرانی می تواند پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر این منطقه را به همراه داشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ غلامرضا کاظمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در دیدار نوروزی روسا، معاونان و مسئولان دانشگاهی کل استان با نماینده ولی فقیه خراسان شمالی ضمن ارائه گزارشی در خصوص دستاوردهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی واحدهای دانشگاهی استان اظهار کرد: در واحدهای دانشگاهی استان تعامل و همکاری بسیار خوبی بین اعضای هیئت رئیسه، کارکنان و استادان وجود دارد و همین عامل زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه واحدهای دانشگاهی در یک سال اخیر بوده است به طوری که در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، پژوهشی، ورزشی و ... به افتخارات بسیار خوبی دست یافتیم.

غلامرضا کاظمی ضمن بیان آغاز فعالیت حوزه امور بین‌الملل در واحد بجنورد بیان کرد: در زمینه جذب دانشجوی غیرایرانی در مدت دو سال و نیم گذشته تلاش های بسیاری انجام شده که دیدارهایی با سفرای مختلف کشورهایی همچون افغانستان داشتیم؛ که پس از پیگیری‌های به عمل آمده مجوز رسمی جذب دانشجوی غیرایرانی برای واحد بجنورد اخذ شد که همین امر می تواند با توجه به موقعیت جغرافیایی خوب این استان پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر این منطقه را به همراه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در سال جدید باید با دقت و جدیت بیشتری برنامه ریزی های لازم برای پیشبرد امور انجام گیرد تا بتوانیم با افتخار هرچه تمام تر در جهت خدمت به مردم و جامعه گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاهی استان برای پیشبرد و پیشرفت هرچه بهتر دانشگاه ها و استان باید در زمینه های مختلف تعامل و همکاری دوجانبه داشته باشند که این ارتباط های موثر می تواند، کیفیت و کمیت هرچه بهتر مسائل آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و .... را به همراه داشته است.

حجت‌الاسلام رضا نوری بیان کرد: با توجه به بیان دغدغه های مطرح شده از سوی روسای دانشگاه های استان لازم است در زمینه مسائل علمی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی دانشجویان با عزمی راسخ تر ورود کنیم تا بتوانیم شرایطی مطلوب برای تحصیل نسل جوان فراهم سازیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌شمالی تبیین کرد: توجه به مسائل دینی و ملی باید در دانشجویان هرچه بیشتر تقویت شود و چنانچه بخواهیم در زمینه جذب دانشجوی غیر ایرانی اقدام کنیم باید زمینه و بستر مناسب برای تربیت دانشجویان فراهم شود تا هر یک از دانشجویان بین المللی بعد از اتمام تحصیل، مبلغان خوبی در زمینه های دینی و مذهبی باشند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1226133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =