دلار به کانال ۶۰ هزار تومان بازمی‌گردد

رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر برای مدیریت و کنترل شرایط کنونی از فرمایشات رهبری تبعیت شود، اقتصاد کشور و به خصوص بازارهای مختلف از جمله بازار ارز هم به خوبی کنترل می‌شود و چه بسا قیمت دلار دوباره به کانال ۶۰ هزار تومان و حتی پایین تر بازگردد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید یوسف حسینی - عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز- در واکنش به افزایش قیمت دلار بعد از حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، گفت: اتفاقات و درگیری‌های منطقه‌ای می‌تواند بر اقتصاد ایران تاثیرگذار باشد و دشمن نیز برای تکمیل عملیات مخرب خود در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت دلار مقطعی است

وی با اشاره به اینکه هیچ اتفاقی در متغیرهای بنیادی اقتصاد کشور رخ نداده که باعث افزایش نرخ ارز شود، گفت: اگر دولت و بانک مرکزی طبق فرمایشات رهبری و با الهام گرفتن از شعار سال جدید در راستای رفع موانع و مشکلات گام بردارند، به‌طور حتم شاهد کاهش چشمگیر مشکلات و تقویت توان اقتصادی کشور خواهیم بود.

رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز با اشاره به افزایش فروش نفت و همچنین کاهش مشکلات قبلی در تامین ارز واردات گفت: هیچ توجیه منطقی اقتصادی وجود ندارد که دلار این چنین با افزایش قیمت همراه شده و معتقدم دلیل اصلی آن چیزی به جز شیطنت های رسانه‌ای و فضاسازی دلالان نیست. البته دولت و بانک مرکزی هم نباید از فعالیت‌های رسانه‌ای در راستای تخریب ثبات بازار و ایجاد جنگ روانی غافل شوند و باید همچون قبل با برنامه پیش بروند.

رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: با وجود اینکه بسیاری از مشکلات و موانع تامین ارز واردات برای تجار و فعالان اقتصادی کاهش یافته و ما شاهد انتظار چندین ماهه برای دریافت ارز واردات نیستیم، اما برخی مشکلات هنوز بطور کامل از بین نرفته است. دلیل مطرح کردن این موضوع این است که اگر کالاهای اساسی و کالاهای مختلف در بازار کمیاب شود، بلافاصله با افزایش قیمت و فضاسازی دلالان همراه خواهیم شد که این اتفاق همان چیزی است که دشمن و رسانه‌های معاند به دنبال آن هستند.

حسینی به تحقق هدف ۲۵ درصدی نرخ رشد نقدینگی نیز اشاره کرد و گفت: نرخ رشد نقدینگی به خوبی با سیاست‌های دولت و بانک مرکزی کنترل شد و در پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ به ۲۴ درصد رسید. پایه پولی هم با کاهش بسیار خوبی به محدوده ۲۹ درصد رسیده که این روند مطلوب و امیدوارکننده باید در سال جدید هم ادامه داشته باشد. البته باز هم تاکید می کنم اگر دولت بتواند به وعده های خود عمل کرده و بانک مرکزی هم طبق سیاست های تثبیت خود حرکت کند، هیچ بعید نیست دلار در آینده ای نزدیک با کاهش قیمت به سطوح قبلی خود بازگردد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1226376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =