شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین تجهیزات حراست را برعهده می‌گیرند

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید محصولات بومی از مهمترین اهداف ماست، گفت: در حال حاضر با ۳ شرکت دانش‌بنیان که موفق شده اند در حوزه مباحث امنیتی ابزار الکترونیکی و حتی مبتنی بر هوش مصنوعی را تولید بکنند،وارد قرارداد شده‌ایم.

محمدجواد فرهنگ رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به سند تحول وتعالی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: یکی از اهداف بزرگ مجموعه حراست دانشگاه آزاد اسلامی، «تأمین امنیت» در فضا و محیط دانشگاه برای کارکنان، اساتید، دانشجویان و همه افرادی که در این محیط رفت وآمد دارند، است.

بیشتر بخوانید:

تشکل‌های دانشجویی تنها مرجع مجاز به فعالیت‌های انتخاباتی در دانشگاه/ استفاده تبلیغاتی از امکانات دانشگاه ممنوع است

تأمین امنیت و حفظ کیان دانشگاه؛ راهبرد اساسی حراست دانشگاه آزاد

وی ادامه داد: یکی از موضوعات جدی که در سند تحول به عنوان راهبرد اساسی به آن توجه شده است، «حفظ کیان دانشگاه» است که به عنوان یک راهبرد اساسی مأموریتی است که به عهده مجموعه حراست دانشگاه نهاده شده تا از اصل و اساس دانشگاه حفاظت کنیم.

ضرورت حفاظت از سرمایه‌های مادی و معنوی دانشگاه در مقابله با تهدیدات درونی و بیرونی

فرهنگ خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات اصلی در حوزه حفظ کیان، سرمایه‌های مادی و معنوی این مجموعه است. امروزه با پیشرفت‌هایی که در حوزه علوم و فنون اتفاق افتاده است به مراتب ضرورت دارد در مواجهه با تهدیدات به روزی که نسبت به سرمایه های مادی و معنوی ما وجود دارد؛ متقابلا خودمان را با شرایط وفق دهیم و در مواجهه با تهدیدات بیرونی و آسیب های داخلی خود را مجهز کنیم.

وی افزود: سال گذشته در همین راستا شعار خود را «حراست تحول‌گرا و موثر» قرار دادیم. بی شک ما برای مقابله با تهدیات بیرونی و آسیب های درونی باید به دانش روز خودمان را مجهز کنیم و جایگاه حراست دانشگاه نیز چنین چیزی را می‌طلبد.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تعامل ما با مجموعه های علمی، شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید محصولات بومی که با زیست بوم فرهنگ عمومی کشور ما مطابقت دارد، یکی از مهمترین اهدافی است که حراست دانشگاه آزاد اسلامی دنبال کرده و می‌کند.

ارتباط نزدیک با شرکت های دانش بنیان از اهداف جدی است

وی اضافه کرد: به همین دلیل همواره یکی از برنامه های جدی حراست دانشگاه آزاد اسلامی "ارتباط نزدیک با شرکت های دانش بنیان" بوده است هم حمایت از این شرکتها از این جهت که در پیچ و خم های بروکراسی اداری چه داخل دانشگاه و چه بیرون دانشگاه حمایت شوند.

فرهنگ افزود: همکاران حراست را مامور کرده ایم که ضمن نشست با شرکت های دانش بنیان اقدام به هدایت آنها بکنند و اگر موانعی در مسیر آنها وجود دارد برداشته شود و با ارتباطاتی که با مجموعه های بیرون از دانشگاه داریم بتوانیم موانع مختلف را از پیش پای این شرکت های دانش بنیان برداریم.

استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش‌بنیان برای تأمین امنیت هرچه بهتر دانشگاه

وی تصریح کرد: در همین راستا استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای ابزارها و تکنولوژی هایی که میتواند در تامین امنیت بهتر دانشگاه موثر باشد جزو برنامه های حراست دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در یکی دو سال گذشته چند شرکت دانش بنیان که موفق شده اند در حوزه مباحث امنیتی ابزار الکترونیکی و حتی مبتنی بر هوش مصنوعی را تولید بکنند منجر به انعقاد قرارداد با مجموعه دانشگاه شده است و در حال حاضر ما خود یکی از بهره برداران این حوزه هستیم چه در سیستم های نظارت تصویری و الکترونیکی و چه در سیستم های کنترلی و پایشی و همچنین حوزه رصد.

وی با بیان اینکه امروز بحمدالله مفتخر به این هستیم که توانسته ایم با اتکا به توان دانشمندان و نخبگان علمی خودمان که منجر به تولید محصول شده خود ما یکی از مشتریان جدی این محصولات باشیم، گفت: یکی دیگر از برنامه های جدی ما این است که در برگزاری هر برنامه ای که بخواهیم محصولی را خریداری کنیم نگاهمان در ابتدا به فضای شرکت های دانش بنیان است و سپس به سراغ شرکتهای بیرونی و یا حتی محصولات خارجی میرویم البته به شرطی که تولید محصول خاص در کشور ما و توسط نخبگانمان وجود نداشته باشد.

ایده دانشجویان دانشگاه آزاد در حوزه تولید محصولات امنیتی حمایت می‌شود

فرهنگ با اشاره به انعقاد قرارداد با ۳ شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: یک شرکت نیز در زیرمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی وارد قرارداد شده ایم به این صورت که بچه هایی که ایده ای داشته اند و با سرمایه گذاری خود دانشگاه وارد مجموعه کرده ایم که به عنوان یک شرکت تولیدی هم برای خود دانشگاه و هم بیرون دانشگاه اقدام به تولید محصول می‌کنند و این مهم یکی از حمایتهای جدی ما در این حوزه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =