انتخاب کمینگاه مناسب و انتظار، لازمه شکار گرگ خون‌آشام!

*دکتر غلامحسین یوسفی کوپایی

گروه بین الملل ایسکانیوز- روز سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ که مصادف با شهادت مظلومانه بزرگ مرد عالم هستی حضرت امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب علیه السلام بود، مردان بزرگی توسط گرگان خون آشام صهیونیست تکه پاره شدند و دل‌های مسلمانان مومن را داغدار نمودند.

در نوشتار پیشین، بر انتقام جدی و پشیمان کننده بدون فوت وقت، تاکید داشتم. نظرم این است که ما باید از مراکز مهم گرگ خون آشام صهیونیست، بانک اطلاعات کاملی داشته باشیم که هر زمان اقدام وحشیانه‌ای انجام داد، در کمترین زمان هدفی مهمتر از آنچه را مورد حمله قرار داده بزنیم تا مجبور به عقب نشینی شود.

بیشتر بخوانید:

لزوم اعتماد به رهبران محور مقاومت و اجتناب از تصمیمات شتاب‌زده

متاسفانه آنچه تا کنون شاهد بوده‌ایم عکس این موضوع است؛ یعنی گرگ خون آشام صهیونیست بانک اطلاعاتی از مراکز و مقامات ج. ا. ا. در اختیار دارد که در مواقع لازم، مورد هدف قرار می‌دهد.

محیط کشور سوریه، جولانگاه شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی است و جبهه مقاومت نیز متاسفانه آسیب‌های جدی از این محیط آلوده متحمل شده است؛ ترور شهید عماد مغنیه، شهید سیدرضی، شهیدان زاهدی و حاج رحیمی و ... بنابر این لازم است نسبت به تحرکات و اقدامات تروریستی گرگ خون آشام صهیونیست، تدابیر ویژه‌تری اندیشیده شده و به کار گرفته شود تا آسیب‌های جبهه مقاومت کاهش یابد.

یکی از مزیت‌های گرگ خون آشام صهیونیست، اشراف اطلاعاتی است؛ سه دستگاه عریض و طویل جاسوسی موساد (در حوزه خارجی)، شاباک (در حوزه داخلی) و آمان (در حوزه نظامی) با استفاده از ابزار فنی و پیشرفته امروزی، فعالیت وسیعی دارند و بانک اطلاعاتی ترور آنها نیز مدام در حال به روز رسانی است. به این دستگاه‌های جاسوسی مخوف، سازمان‌های جاسوسی غربی در راس آنها سی. آی. ای. آمریکا و کشورهای عربی همپیمان گرگ خون آشام را نیز باید افزود که علیه ج. ا. ا. و جبهه مقاومت اسلامی، با استفاده از ابزار فنی و انسانی، خدمات اطلاعاتی و جاسوسی در اختیارش قرار می‌دهند.

مزیت دیگر گرگ خون آشام صهیونیست، قدرت عملیاتی بالای تروریستی با بهره گیری از عوامل مزدور انسانی و ابزار پیشرفته فنی نظیر: هواپیماهای جنگی، پهپادهای عملیاتی و توانایی موشکی است که بر پایه اشراف اطلاعاتی، به صورت موفقیت آمیز از آن بهره می‌برد.

موضوع مهمی که این روزها در جامعه سیاسی، اطلاعاتی_ امنیتی و کارشناسی کشور بر سر زبان‌هاست و هر کدام به نوعی تحلیل می‌کنند، «قصد گرگ خون آشام صهیونیست از حمله به ساختمان کنسولی ج. ا. ا. در دمشق، اعلام جنگ و کشاندن ایران به رویارویی مستقیم با خود است!».

در این خصوص لازم می‌دانم تاکید کنم که این گزاره نادرست است. زیرا جنگ مستقیم برای گرگ خون آشام صهیونیست آورده‌ای نخواهد داشت. رژیم حتی قصد درگیری با حزب الله لبنان را هم در شرایط شکننده کنونی نداشته و ندارد، لذا این حزب الله بوده است که در راستای کمک به مردم مظلوم غزه و حمایت از مقاومت غزه وارد نبرد شده و پوزه این گرگ خون آشام را در شمال سرزمین‌های اشغالی به خاک مالیده است.

اما این واقعیت است که گرگ خون آشام صهیونیست، در دفاع از موجودیت پلید خود و در تقابل با دشمن، هیچ خط قرمزی قائل نیست. همانگونه که در این شش ماه جنگ علیه غزه مظلوم، از انواع جنگ افزارهای ممنوعه و جنگ های ممنوعه استفاده کرده و مناطق ممنوعه مانند منازل مسکونی حتی بیمارستان ها را مورد حملات وحشیانه قرار داده است. متاسفانه جامعه جهانی هم وجود ندارد که مانعش شود! بنابر این حمله به مرکز دیپلماتیک ج. ا. ا. در کشور سوریه از نظر گرگ خون آشام صهیونیست، امری عادی جلوه می‌کند! چون نه پایبندی به هنجارهای شناخته شده بین المللی دارد و نه پاسخگویی!

با وجود آنکه ایالات متحده از طرق گوناگون رسمی و غیر رسمی اعلام نموده که در جریان حمله به مرکز دیپلماتیک ج. ا. ا. در دمشق نبوده و در این جنایت دخالت نداشته است، متاسفانه برخی در داخل مسئولیت این حمله را مستقیم متوجه این کشور می‌دانند! که می‌تواند توجهات را از گرگ خون آشام صهیونیست منحرف کند.

اما این واقعیتی انکارناپذیر است که حمایت‌های تمام قد غرب و در راس آنها ایالات متحده آمریکا از گرگ خون آشام صهیونیست، دست رژیم را در ارتکاب جنایات گوناگون باز گذاشته است.

همانگونه که ما در برابر اتهام گسیل نیروهای مقاومت منطقه علیه پایگاه های نظامی ایالات متحده می‌گوییم مقاومت از ما دستور نمی‌گیرد و به تشخیص خود عمل می‌کند، که درست هم می‌گوییم، بهتر است برائت آمریکا از چنین جنایتی را بپذیریم، تا گرگ خون آشام صهیونیست تنها مانده و مکافات عملش را ببیند. اما حمایت‌های آمریکا به لحاظ سیاسی، نظامی، تسلیحاتی، مالی و ... را از رژیم، باید متوجه این کشور دانسته و هشدار به ج. ا. ا. مبنی بر انجام ندادن اقدام تلافی جویانه علیه گرگ خون آشام را هتاکی مقامات این کشور تلقی کرده و از هرگونه اقدام در پاسخگویی به این جنایت، برحذر داریم.

اکنون که زمان انتقام از دایره زمانی خودش فراتر رفته است (اگر بانک اطلاعاتی ما از رژیم خون آشام صهیونیستی آماده بود، همان شب حادثه انتقام، با لحاظ جنبه بازدارندگی‌اش گرفته می‌شد)، باید به انتظار شکار در شرایط مناسب نشست؛

الف_ این انتظار، ترس از انتقام را در وجود گرگ خون آشام صهیونیست جاری خواهد ساخت.

ب_ این انتظار، هزینه‌های امنیتی، نظامی و ... گرگ خون آشام را افزایش خواهد داد و آرامش را از آنها سلب خواهد کرد.

پ_ مرور زمان، سبب غفلت گرگ خون آشام خواهد شد و شکار را در معرض دید شکارچی قرار خواهد داد.

ت_ تحمل هوشمندانه شکارچی، سبب افزایش کمی و کیفی نتیجه گیری از شکار خواهد شد.

ث_ محیط هایی که می‌توان اقدام به عملیات تلافی جویانه و بازدارنده کرد، مورد توجه، رصد و ارزیابی دقیق تری قرار خواهند گرفت.

شرط مهم برای اقدام موفقیت آمیز و موثر در گرفتن انتقام به حق و بازداشتن گرگ خون آشام صهیونیست از ارتکاب چنین جنایاتی در آینده و در فرصت مناسب، این است که امکان اقدام دیگر از سوی این گرگ را در بازه زمانی به شهادت رساندن فرماندهان سرافراز مقاومت تا زمان انتقام، با هوشیاری افزون، به صفر برسانیم.

نظر نگارنده از پیش، در برابر ترور فرماندهان مقاومت و مستشاران ج. ا. ا. در سوریه، بر پاسخگویی از خاک سوریه بوده و هست. چراکه گرگ خون آشام صهیونیست، زمین سوریه را کمینگاهی مناسب برای ترور فرماندهان مقاومت انتخاب کرده و با توجه به نفوذ اطلاعاتی که در آنجا دارد (که در ابتدا به آن اشاره شد)، سلسله وار اقدام به ترور می‌کند.

دولت سوریه باید تامین کننده امنیت میهمانان رسمی و دیپلماتیک خود باشد و در پس این فاجعه باید افزون بر اقدامات امنیتی و نظامی در پاسخگویی به گرگ خون آشام صهیونیست، رایزنی‌های سیاسی را با اتحادیه عرب، کنفرانس اسلامی و دیگر کشورها و سازمان ملل فعال می‌کرد. چراکه تمامیت ارضی و امنیت یک کشور مستقل، توسط گرگ خون آشام صهیونیست مورد هجمه واقع شده که لازم است جلوی آن گرفته شود. بر این پایه همچنان معتقدم که پاسخ باید از خاک سوریه و در خاک رژیم خون آشام صهیونیستی باشد.

اما اقدام تلافی جویانه و بازدارنده ج. ا. ا. علیه رژیم خون آشام صهیونیستی در کشور ثالث نیز با بهره گیری از موارد مورد اشاره زیر، امکان پذیر خواهد بود؛

رژیم خون آشام صهیونیستی با یکی از کشورهای عربی منطقه تعامل و تبادلات گسترده‌ای دارد و مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی شان سفرهای متعددی به آن کشور دارند.

این کشور نیز نسبت به جبهه مقاومت منطقه خصومت جدی داشته و خدمات گوناگونی علیه جبهه مقاومت به گرگ خون آشام صهیونیست می‌دهد.

لذا در فرصتی مناسب می‌توان با موشک های سرگردان یا غیبی! محل جلسه یا تجمع گرگان خون آشام صهیونیست را در این کشور متحد رژیم و دشمن مقاومت اسلامی فلسطین آماج حملات جدی قرار داد و پس از آن سکوت اختیار کرد!

*کارشناس مسائل بین الملل

انتهای پیام/

کد خبر: 1226621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =