۴۹۳۱ جلد سند مسکونی روستایی تحویل می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: در استان، طی مدت ۱۰ روز آینده تعداد چهار هزار و ۹۳۱ جلد سند واحدهای مسکونی روستایی آماده شده به مالکان تحویل می‌شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، هادی زراعی در گفتوگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی اظهار کرد: در استان خراسان شمالی ۱۰۲ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در سطح روستاها شناسایی شده است.

وی گفت: تاکنون، از محل اعطای تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی، شش هزار واحد از این مسکن‌های غیرمقاوم روستایی در استان نوسازی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی در ادامه با یادآوری این مطلب که هر ساله انجام این نوسازی‌ها مبتنی بر سهمیه نوسازی‌ای که دولت به استان ابلاغ می کند، اجرایی می شود، عنوان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ این سهمیه نوسازی مسکن‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان، هرساله بابت نوسازی تعداد پنج هزار واحد بود که ابلاغ می‌شد، با این وجود، این سهمیه برای سال ۱۴۰۲ به ۱۴ هزار واحد افزایش یافت.

وی اعلام کرد: از سهمیه نوسازی ابلاغ شده به استان در سال ۱۴۰۲، تاکنون توانسته‌ایم بابت نوسازی ۱۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان پرونده تشکیل دهیم و آنها را به بانک‌های عامل استان ارسال و معرفی کنیم.

زارعی افزود: تاکنون در این بانک‌های عامل بابت ساخت و نوسازی هفت هزار و ۲۰۰ واحد مسکن عقد قرارداد انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زمان برگزاری جشن نوسازی مسکن‌های غیر مقاوم روستایی استان برای پایان سال ۱۴۱۰ برنامه ریزی شده است، بیان کرد: با افزایش سهمیه نوسازی مسکن‌های روستایی استان پیش بینی می‌شود که بتوانیم این جشن را تا پایان سال ۱۴۰۸ برگزار کنیم.

در عین حال، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی با اشاره به سالروز تشکیل نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اعلام کرد: از امروز تا مدت ۱۰ روز، تعداد چهار هزار و ۹۳۱ جلد سند واحدهای مسکونی روستایی آماده شده در استان به مالکان تحویل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در استان ۷۲ هزار جلد سند مسکن‌های روستایی صادر و به مالکان آنها تحویل شده است.

زارعی گفت: برنامه ریزی شده است که طی دو سال آینده تمامی واحدهای مسکن روستایی استان سنددار شوند.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره اقدام این اداره‌کل در ساخت مسکن شهری نیز اظهار کرد: این اداره‌کل، تاکنون در استان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تعداد پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسکن در قالب طرح‌های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن ساخت است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: در حال حاضر نیز در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، این اداره‌کل در سطح شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساخت سه هزار واحد مسکونی را در دست ساخت دارد.

خبرنگار: سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1226683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =