بیش از ٨١ دستگاه اجرایی برای خدمات دهی به عشایر، تکلیف دارند

شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: بیش از ۸۱ دستگاه اجرایی در کشور برای خدمات‌دهی به جامعه عشایری، وظیفه قانونی دارند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران در نخستین جلسه شورای عشایر استان‌های خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی و گلستان در محل استانداری خراسان‌شمالی اظهار کرد: بیش از ۸۱ دستگاه اجرایی در کشور برای خدمات‌دهی به جامعه عشایری، وظیفه قانونی دارند.

وی گفت: همت سپاه پاسداران، بسیج و دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات عشایر قابل ستایش است چون رفع مشکلات عشایر برای تمام مدیران ارزشمند و مهم است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه مکلف شدن وزارتخانه‌ها برای حل مشکلات جامعه عشایر از پیگیری‌های جدی دولت سیزدهم است، افزود: این موضوع نشان از اهمیت و جایگاه جامعه عشایر در نزد دولت دارد.

نادری با تاکید بر اینکه خط مقدم اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی، عشایر هستند بیان داشت: در ساختار جدید سازمان عشایر ایران، موضوعات فرهنگی و آموزشی جامعه عشایر پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی به جامعه عشایری ادامه می یابد، تاکید کرد: برای تسهیل در اعطای تسهیلات به عشایر، سخت‌گیری‌های خارج از ضوابط بانک‌ها پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول تقویت تعاونی‌ها در سه استان را مورد توجه قرار داد و گفت: وظیفه تعاونی‌ها فقط توزیع آرد نیست بلکه باید با قوت، تکمیل زنجیره‌های ارزش گوشت و پشم را پیگیری کنند.

نادری در بخش دیگر، تکمیل پروژه‌های ناتمام را از اولویت‌های مهم سازمان عشایر کشور عنوان کرد و افزود: پروژه جدیدی تعریف نخواهد شد تا با تکمیل پروژه‌های موجود شاهد سرعت خدمات‌رسانی باشیم.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر /

کد خبر: 1226978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =